Deze 6 blogberichten lazen jullie het meest

Bij enkele bloggers (o.a. Sofie, Sofie en Stephanie) zag ik de voorbije dagen al een berichtje passeren over hun meest gelezen blogposts. Zo’n berichten lees ik graag bij anderen, omdat ze vaak ook wel een samenvatting zijn van de blog en de blogger in kwestie. Dus ik dacht: ik maak ook eens zo’n postje. Vooral uit nieuwsgierigheid eigenlijk!

Ondertussen blog ik al een dikke acht jaar, staan er bijna 400 gepubliceerde berichten online en werd mijn blog al meer dan 300.000 keer bekeken. Cijfers waar ik toch een beetje van duizel :-).

Maar goed, ik weet dat jullie minstens even nieuwsgierig zijn als ik, dus hier komt een lijstje! Om het een beetje leuk te houden heb ik de Homepage, mijn About-pagina en de receptenpagina niet meegeteld.

  1. Wortelcake (suikervrij) – 2011
    Vroeger bakte ik vaker wortelcake, maar nu is dat al eeuwen geleden. Dit recept was een experiment met suikervrij bakken, en blijkbaar zijn veel mensen op zoek naar dit soort recepten.
  2. Hapje met quinoa, avocado en mango – 2014
    Dit recept ontwikkelde ik voor de foodbloggerswedstrijd van Libelle Lekker in 2014. Dit feestelijk hapje maakte ik zelf nog maar één keer, maar heel wat andere mensen hebben dit recept wellicht al uitgetest.
  3. Opruimactie… – 2010
    Eén van de meest gebruikte zoektermen die mensen gebruiken om op mijn blog terecht te komen is ‘kruidenpotjes’. Geen idee waarom, maar het is echt zo. In 2010 maakte ik komaf met al mijn losse zakjes kruiden en verschillende kruidenpotjes, en kocht ik allemaal gelijke glazen potjes. Tot op vandaag ben ik nog altijd heel tevreden met de opruimactie van destijds, al hebben mijn potjes ondertussen al andere labeltjes gekregen.
  4. Vegan MoFo #11: Hazelnoot-chocoladetaart – 2012
    Deze taart ontstond na enkele experimenten met hazelnootdrink. Als ik deze post terug lees word ik terug gekatapulteerd in de tijd naar een zonnige herfstmiddag in 2012 waarop ik de bus nam naar vriendin S., met deze taart. Op haar terras aten we (een stuk van) de taart op, en maakte ik met haar camera een foto (want ik had mijn camera niet bij). Vriendin S. is ondertussen overleden, en ik denk nog heel vaak aan haar. In 2015 naam ik deel aan een bakwedstrijd van Imperial, en ik droeg die met deze taart op aan vriendin S.
  5. Recepten bijhouden en sorteren – 2013
    Met dit bericht wou ik wat meer duidelijkheid en orde scheppen in mijn receptencollectie. Veel heb ik er toen niet meer mee gedaan, maar dit jaar maakte ik er eindelijk werk van en deelde met jullie hoe ik mijn recepten organiseer en toonde ik jullie mijn succesreceptenschriftje.
  6. Frangipanecupcakes – 2009
    Een heel oud recept, met een mottige foto, maar toch wel één van mijn favoriete cakejes. Ondertussen ontwikkelde ik ook een recept voor frangipanetaart, gebaseerd op dit recept. Met deze taart heb ik al vaak punten gescoord, onder andere bij mijn collega’s.

Conclusie?

Deze top 6 verbaast me wel een beetje, vooral omdat de meest gelezen berichten allemaal oudere berichten zijn, en misschien ook niet echt representatief zijn voor mijn blog. Maar nu weten we dat ook alweer 🙂

Welk bericht hebben jullie hier het liefste gelezen?

20 gedachtes over “Deze 6 blogberichten lazen jullie het meest

  1. Oh, dat is weleens leuk om te bekijken, zo’n overzicht!
    Al zit ik zelf hopeloos in de knoei met google analytics en heb ik geen idee hoe ik zoiets moet opzoeken….

    Like

  2. Leuk overzichtje. Ik verbaas mij ook soms over welke berichten het meest gelezen worden, heel leerrijk. Mijn favorieten hier zijn de pompoenlasagne en pompoenmuffins maar ook de blogpost over Juliette heb ik heel graag gelezen.

    Like

  3. Ik heb ook zo’n blogpost ingepland, en ben héél nieuwsgierig naar de statistieken 😀

    Je hazelnoot-chocoladetaart is één van mijn favorietjes, dus blij dat die ertussen staat! En die wortelcake zal ik duidelijk ook eens moeten maken, gezien de populariteit…

    Like

  4. Ik lees je niet-receptenposts heel graag maar kom zo nu en dan ook wel graag eens snuisteren naar recepten 🙂 Als ik ooit eraan uitraak hoe ik die statistieken kan vinden plan ik ook zo een post in.

    Like

  5. Misschien een ideetje om de populairste post van één jaar te doen? Zoals nu eentje over 2016?

    Mijn kruidenpotjes van toen zijn steeds minder in gebruik. Die van Pit&Pit zijn handiger (behalve dat ze de etiketten nu naar boven verplaatst hebben).

    En je hazelnoot-chocolatetaart is verslavend lekker :p

    Like

  6. Ik hou net van de afwisseling op je blog – dus zo’n beetje van elke blogpost die hier verschijnt. Zowel de persoonlijke, culinaire en boekgerelateerde artikels. Zelf zou ik het ook eens een keertje moeten opzoeken. Bij het samenstellen van Blogjaar in cijfers viel het me al op dat de meest gelezen recensies vaak van oudere boeken zijn.

    Like

    • Leuk dat je de afwisseling leuk vindt, dat vind ik zelf het leukste om te schrijven ook.
      Volgens mijn man is het logisch dat oudere berichten het vaakst gelezen worden, omdat ze het oudst zijn, maar ik vind mijn recentere berichten veel boeiender eigenlijk 🙂

      Geliked door 1 persoon

      • Jouw man heeft natuurlijk gelijk. Dat bedacht ik me een tijdje later ook maar het is gewoon vreemd om zo’n vrij oude blogpost dan terug te zijn opduiken. Gelukkig is het niet één van 10 jaar geleden want die waren niet te vergelijken met de huidige blogposts. 🙂

        Geliked door 1 persoon

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.