Hapje met quinoa, avocado en mango

Na de eerste en de tweede opdracht kreeg ik gisteren de derde opdracht van de Libelle Lekker Foodbloggerscontest in mijn mailbox. Dit betekent dat ik de tweede selectie heb overleefd en tot de laatste 10 deelnemers behoor. Woohoo!

De eerste opdracht (pompoen) kwam van Mie, hoofdredactrice van Libelle en Libelle Lekker. De tweede keer (dessert) werden we uitgedaagd door Wim (’t zal zijn dat de liefde voor dessertjes in de familie zit zeker?).
Deze keer komt de opdracht van Karl Bruninx, food fotograaf voor Libelle en Libelle Lekker.
De derde opdracht luidt: stuur een hapje in een glaasje in. Uiteraard is de smaak en de presentatie van belang, maar de focus ligt deze keer vooral op de fotografie. Hapjes zijn niet meteen my cup of tea, maar een mooie foto maken, dat moet wel lukken. Weer is er een strakke deadline: vóór vrijdagmiddag 12 uur moeten recept en foto binnen zijn.

Van Karl kregen we ook nog enkele fotografietips mee, maar met de meeste dingen hou ik altijd rekening. Zo werk ik altijd met verse ingrediënten (geen schoensmeer en haarlak hier) en maak ik zelden foto’s onder kunstlicht. Een statief is deze dagen, nu het steeds vroeger donker wordt, zeker geen overbodige luxe.

NODIG:

(voor 8 middelgrote glaasjes)

50 gram quinoa
1 tl limoensap
1 tl olijfolie
vers gemalen zwarte peper
zout
een beetje limoenzeste
1 avocado
1/2 mango
1/2 tomaat, zonder de zaadjes
verse koriander
verse platte peterselie

WERKWIJZE:

Spoel de quinoa en kook in groentebouillon. Giet af en laat afkoelen.
Meng het limoensap met de olijfolie en meng door de quinoa. Breng op smaak met vers gemalen zwarte peper en zout. Rasp nog een beetje limoenzeste boven de quinoa.
Snijd de avocado, de halve mango en de halve tomaat in kleine blokjes en meng deze onder de quinoa.
Voeg op het laatst gesnipperde verse koriander en platte peterselie toe aan de salade.
Verdeel de quinoasalade over 8 glaasjes en garneer met een blaadje koriander.

Zijn jullie benieuwd hoe ik te werk ga om tot een afgewerkte blogpost als deze te komen? Morgen deel ik, in het kader van #projectblogboek, hoe ik werk!

12 gedachtes over “Hapje met quinoa, avocado en mango

    • Toen het mailtje gisteren binnenkwam begonnen de radartjes meteen te draaien, en ‘k wist vrij snel wat ik wou maken. En een onverwacht vrije middag vandaag (’t zal ook de eerste keer zijn dat iemand blij is dat een aannemer niet kan komen) zorgde ervoor dat ik kon doorwerken 🙂

      Geliked door 1 persoon

  1. Ziet er heerlijk uit. Ga ik eens proberen, met wat quinoa erbij!
    Laatst een slaatje van avocado, mango, koriander, citroensap en rode peper gemaakt. Ook heel lekker, met wat pittige peper erbij!

    Like

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.