Opruimactie…

Het werd hoog tijd dat er eens werd opgeruimd in mijn kruidenrekje (nouja, het houten kastje in mijn keuken dat daarvoor zou moeten doorgaan) …

Tot voor kort had ik allemaal verschillende (waaronder deels kapotte) potjes en zakjes.
Jullie zullen het wel kennen: in een recept staat vermeld ‘voeg een snufje X toe’, je neemt een zakje kruiden en voor je het weet ligt de halve inhoud van het zakje in je kookpot :-).
Of je laat zakjes (waarvan je denkt dat ze goed zijn afgesloten) per ongeluk uit je handen glippen en dan heb je meteen een kruidentapijt in de keuken!

Pietje precies als ik ben wou ik dus allemaal mooie glazen gelijke potjes. Netjes met een labeltje.
De glazen kruidenpotjes vond ik bij Dille en Kamille.
Nu bevinden mijn nieuwe kruidenpotjes zich allemaal terug in het houten kastje in mijn keuken. Zonde, want het ziet er best leuk uit met al die kleuren en texturen. Ik denk dat ik met kerst toch eens lief naar mijn papa ga kijken, de potjes verdienen een mooier plaatsje!

Tip: bij Vits-Staelens aan Sint-Jacobs in Gent vind je heel veel kruiden en specerijen! En voor een klein prijsje!

Binnenkort weer meer gebakjes en ander lekkers!

 

VOOR

NA

