Verbeelding Book Challenge 2018 | uitgelezen in augustus

Voor de vierde keer op rij neem ik dit jaar deel aan de Verbeelding Book Challenge. Want: lezen is geweldig en #nevernotreading en al. 
Heel wat volgers hier zijn ook boekenverslinders, dus daarom blijf ik maandelijks leesupdates delen. 

In augustus las ik 3 boeken uit:

Wat Alice vergat (Liane Moriarty) – ****

Alive Love is 29, dol op haar man en zwanger van hun eerste kind. Dus… stel je Alice’ schok voor wanneer ze bijkomt op de vloer van haar sportschool, naar het ziekenhuis wordt gereden en daar ontdekt dat de bruidsweken al lang voorbij zijn. Ze ligt in een scheiding, heeft drie kinderen en ze is 39 jaar. 
Alice moet de gebeurtenissen van het afgelopen decennium zien te reconstrueren, en tegelijkertijd proberen haar leven weer op de rit te krijgen. Ze probeert erachter te komen waarom haar zus haar niet meer wil spreken, en hoe het komt dat ze een van die superslanke moeders met veel te duren kleren is geworden. Uiteindelijk moet Alice vooral erachter komen of geheugenverlies een zegen is of een vloek, en of het mogelijk is om helemaal opnieuw te beginnen.

Lang geleden dat ik nog eens in de bib van Gent was. En als ik er ben, kan ik het nooit laten langs de rekken met sprinters te passeren. De boeken van Liane Moriarty lees ik heel graag, omdat ze zo vlot geschreven zijn en dus heel snel weglezen. Ideaal voor in de vakantie, maar ook gewoon om ’s avonds ter ontspanning te lezen!

Met dit boek kon ik geen puntje van de Verbeelding Book Challenge 2018 afstrepen.

Gezien de feiten (Griet Op de Beeck) – ****

Gezien de feiten gaat over Olivia, een vrouw voor wie opeens alles anders wordt. Een verhaal over de kracht van spijt hebben, de gretige wil om goed te leven, de warme wurggreep van families, de angst om ruimte in te nemen, de kilte van de wereld zoals we haar kennen en het wapen dat liefde kan zijn, als ze echt is tenminste.

Dit boekje vond ik ook in de bibliotheek, maar het was een Boekenweekgeschenk (dat ik toen gemist had). Een dun boekje, maar toch heel graag gelezen. Want ik ben fan van Griet. Een van haar boeken, Vele hemels boven de zevende, heb ik onlangs gekocht, als eerste item van mijn persoonlijke fictiebibliotheek. Joepie!

Met dit boek kon ik geen puntje van de Verbeelding Book Challenge 2018 afstrepen.

Insta Interieur (Anne-Catherine Gerets) – ***

Je huis is de plek waar je thuiskomt na een lange dag werken, waar je vrienden ontvangt en je jouw kinderen ziet opgroeien. Dan kan het er maar beter gezellig zijn! Interieurstyliste Anne-Catherine Gerets toont je hoe je dat kan – ook met een beperkt budget en een minimum aan tijd – met haar handige tips & tricks. Ze laat je binnenkijken in inspirerende interieurs en leert je stap voor stap toffe DIY’s aan die je interieur net dat tikkeltje extra sprankel geven. Home is where the heart is, en met dit boek meer dan ooit!

De laatste tijd lees ik terug meer en meer non-fictie. En de laatste tijd kriebelt het ook om thuis wat veranderingen te doen, om ons huis wat gezelliger te maken. Ideale combinatie dus, dit boek!
De schrijfster van het boek heeft een interieurblog, en schreef als verlengde daarvan een eigen boek. Het boek is een mooie combinatie van inspirerende beelden en DIY-projecten. Er staat ook een hoofdstukje in over planten, eentje over feestjes en tafels versieren, en er zijn ook inspirerende shop-adresjes in te vinden. Graag ‘gelezen’ (al zijn er meer foto’s dan tekst), maar het is wel een trendgebonden boek. Ik stoorde me ook een beetje aan sommige blokken tekst die (onnodig) herhaald werden.

Met dit boek kon ik geen puntje van de Verbeelding Book Challenge 2018 afstrepen.

***

Tussenstand Verbeelding Book Challenge: 15/30
Tussenstand Goodreads Reading Challenge: 26/24

***

Wat lazen jullie in augustus?
En hebben jullie nog leestips of must-reads?

***

Lees ook

Vriendjes worden op Goodreads? Hier kan je mijn profiel vinden!

15 gedachtes over “Verbeelding Book Challenge 2018 | uitgelezen in augustus

  1. Zeg vraagje, mag je een boek inschakelen voor meer dan één puntje? Want ik zag op je overzicht Harry Potter staan, en daar zitten toch wel enkele mythologische wezens in. Ik las ‘The five people you meet in heaven’ en dat was ook wel fijn (En staat op de lijst van Rory Gilmore, ha!)

    Like

    • Ja hoor, ik plaatste vorig jaar verschillende boeken bij verschillende puntjes. Dit jaar wil ik elk boek maar voor één puntje gebruiken, en zien hoe ver ik daarmee geraak. Je kiest dus zelf hoe je de challenge invult 🙂

      Like

  2. Om te antwoorden opjej vraag: ik las onder andere “Hier komen alleen slechte vrouwen” van Maartje Duin. Over haar reis door Mexico toen ze in de twintig was. Al een wat ouder boek, maar ik vond het heel interessant en erg goed geschreven.

    Geliked door 1 persoon

  3. Hoera voor die persoonlijke fictiebibliotheek!
    Leuk te lezen dat Insta Interieur toch inspirerender is dan ik op basis van de titel (die mij deed denken aan een soort “maak je interieur instagram-proof”) vermoedde; misschien neem ik het ook wel eens mee uit de bib als ik in België ben.

    Like

    • Het gaat natuurlijk wel over hippe interieurs, en er staan behoorlijk veel gesponsorde dingen in. Maar om te doorbladeren en ideetjes op te doen vind ik het zeker een leuk boek. Voor mij geen om te kopen, maar perfect om eens te lenen in de bib 🙂

      Geliked door 1 persoon

  4. Amai, jij hebt je leesdoel al in augustus gehaald. Proficiat 🙂 Ik las onlangs ‘Een hart van steen’ van Renate Dorrestein doordat ik er toevallig op stootte in de bib. Een heel gruwelijk maar vlot geschreven verhaal met mooie zinnen. Zeker een aanrader als je zelf al mama bent al had ik het misschien niet met een pasgeboren baby gelezen als ik op voorhand wist hoe het ging.

    Like

  5. Ik las uiteindelijk negen boeken in augustus maar als ik me niet vergis kwam geen enkel van hen in aanmerking voor de Verbeelding Book Challenge. Tot nu toe ben ik nog steeds niet tot in de bibliotheek geraakt om een van de boeken uit Rory’s lijst te gaan ontlenen. Daarnaast zou ik ook nog een boek rond kinderen dat geen jeugdboek is moeten lezen maar vermits het lezen niet zo vlot gaat als ik zou willen lees ik gewoon lekker datgene wat me op het moment aanspreekt. Niet zo goed voor de challenge wel voor mijn leesplezier. 🙂

    Like

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.