Chocolade-carameltaart

Vorig jaar gingen wij, tijdens Dagen Zonder Vlees, naar Kopenhagen op citytrip (zie dit weekmenu). We maakten een daguitstapje naar Malmö en daar gingen we heerlijk lunchen bij Kao’s. Ik at er een heerlijke chocoladetaart, en ik nam me voor deze zelf ook eens te maken. Deze taart was een chocoladecake, gevuld met caramel en met een dikke laag chocolademousse bovenaan. Niet zo moeilijk na te maken dus!

NODIG:

  • een chocoladecake (ik gebruikte het recept van Vegan Cupcakes Take Over The World)
  • caramelsaus (ik maakte een halve hoeveelheid van de saus van deze taart), afgekoeld en opgesteven in de koelkast
  • chocolademousse (ik gebruikte dit recept, en gebruikte ongeveer de helft voor op de taart)
  • pure chocolade, om te raspen

WERKWIJZE:

Snijd de chocoladecake horizontaal doormidden. Besmeer de bovenkant van de onderste helft met caramelsaus en leg de bovenste helft er weer op.
Besmeer de bovenkant van de taart met een dikke laag chocolademousse en rasp er pure chocolade over.
Val aan :-).

Eten jullie graag chocoladetaart?

