Chocolade-carameltaart

Vorig jaar gingen wij, tijdens Dagen Zonder Vlees, naar Kopenhagen op citytrip (zie dit weekmenu). We maakten een daguitstapje naar Malmö en daar gingen we heerlijk lunchen bij Kao’s. Ik at er een heerlijke chocoladetaart, en ik nam me voor deze zelf ook eens te maken. Deze taart was een chocoladecake, gevuld met caramel en met een dikke laag chocolademousse bovenaan. Niet zo moeilijk na te maken dus!

NODIG:

  • een chocoladecake (ik gebruikte het recept van Vegan Cupcakes Take Over The World)
  • caramelsaus (ik maakte een halve hoeveelheid van de saus van deze taart), afgekoeld en opgesteven in de koelkast
  • chocolademousse (ik gebruikte dit recept, en gebruikte ongeveer de helft voor op de taart)
  • pure chocolade, om te raspen

WERKWIJZE:

Snijd de chocoladecake horizontaal doormidden. Besmeer de bovenkant van de onderste helft met caramelsaus en leg de bovenste helft er weer op.
Besmeer de bovenkant van de taart met een dikke laag chocolademousse en rasp er pure chocolade over.
Val aan :-).

Eten jullie graag chocoladetaart?

14 gedachtes over “Chocolade-carameltaart

  1. Wauw, die ziet er overheerlijk uit! En het recept lijkt me ook redelijk doenbaar te zijn. Eentje om uit te proberen als ik binnenkort nog eens thuis ben 🙂

    Like

  2. Wat een vraag, wie eet er nu niet graag chocoladetaart?! 😉
    Ja dus en deze combinatie lijkt mij echt hemels! Alleen lijkt het mij vrij veel werk, maar dat kan aan mij liggen. Die komt alleszins op mijn Pinterest.

    Like

    • Er bestaan dus echt wel mensen die geen chocolade lusten hoor! 🙂
      Ik vond het wel meevallen qua werk, maar ik maak wel vaker chocoladecake, caramel en chocolademousse. Een vaatwasser is ook wel een pluspunt bij het maken van deze taart 🙂

      Like

      • ja ze bestaan, hier eentje! mij maak je mij echt niet blij met zo’n chocolade-aanval 🙂 mensen snappen dat echt niet soms. maar ik ben gewoon niet zo’n zoetebek denk ik …

        Like

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.