Count your blessings #20

Door regelmatig je blessings, of kleine gelukjes, neer te schrijven, sta je bewuster stil bij al die kleine, mooie dingen in je leven.
Al een tijdje zie ik bij andere bloggers ‘Count your blessings’-berichten voorbij komen; Haaike noemt ze ‘Silberstreifen’, Leen ‘Gouden randjes’ en Hilde ‘moOImenten‘. Ik vind ze elke keer zó leuk om te lezen, dat ik besloot om ook mee te doen met deze leuke rubriek. Al een tijdje schrijf ik mijn blessings in mijn bullet journal, maar nu deel ik ze ook hier op mijn blog.

De vorige Count your blessings dateert van november vorig jaar, en het lukte me even wat minder om mijn gelukjes regelmatig te noteren. Maar ik ben het toch blijven doen; hiervan werd ik de afgelopen tijd een beetje gelukkiger:

onze frituur die nu ook veganaise aanbiedt ♥ een praatje met een verre buurvrouw, en vaststellen dat we ondanks ons leeftijdsverschil heel veel gemeen hebben en over veel dingen hetzelfde denken ♥ mijn ‘oude’ Flow kaartjeskalender opsturen naar nichtje S., en enkele dagen later een hartverwarmend bedankingsmailtje daarvoor ontvangen ♥ ZO VEEL lieve en warme reacties op mijn open en eerlijke blogpost over mijn postnatale depressie en burn-out, zowel in de comments als persoonlijke berichtjes ♥ in een bloglijstje van Mieke, Anna Helena en Evi vermeld worden ♥ mama die mijn recept voor kaneelrollen uitprobeert ♥ Liese die ook een receptje van mijn blog heeft getest (tagliatelle met romige bloemkoolsaus, basilicum en erwtjes) ♥ post van Liesbet, Kelly, Liese, mama (en van alle anderen) ♥ een berichtje krijgen van een collega-blogster dat ze mijn blogbericht heel goed vond ♥ even bellen met mijn ‘kleine broer’ en beseffen dat we toch echt heel erg op elkaar lijken ♥ even heen-en-weer mailen met Hilde, en veel troost en moed in elkaars (helaas nu even mindere) verhaal vinden ♥ mijn digitale tribe, die ervoor zorgt dat het toch net wat minder eenzaam is als burn-outer in Coronatijden – you know who you are! ♥ er even tussenuit in de natuur (deze dateert nog van tijdens de kerstvakantie, toen we een chaletje huurden in een bos in de Kempen) ♥ wandeldates ♥ een nieuwe bullet journal opzetten én gebruiken ♥ in maart nog een verjaardagscadeautje krijgen én mijn neefje verwennen met zijn nieuwjaarscentjes én een extra boek (sorry, Tiebe, metje Sofie en boeken zal altijd een onafscheidelijk duo blijven!) ♥ alleen gaan wandelen ♥ gereserveerde boeken mogen gaan ophalen in de bib ♥ perfect rijpe avocado’s ♥ nog altijd verse koriander in de tuin (deze dateert van in januari, ondertussen is er nog altijd maar ’t loopt op z’n einde) ♥ bloemen krijgen voor mijn verjaardag ♥ onverwachte cadeautjes krijgen als steun ♥ babbels met de buren en de schoolpoortouders ♥ 4 perfecte weken in februari ♥ een online privé-yogalesje omdat ik voor één keer de enige deelneemster was ♥ mijn yogalerares ♥ gewelige podcasts beluisteren ♥ een artikel doorgestuurd krijgen van Josefien over gezinnen met één kind en wat de voordelen hiervan zijn ♥ de seizoenen: sinds de vorige CYB genoot ik zowel van de sneeuw en het winterweer, als de ontluikende lente ♥ post van Wim Oosterlinck met prachtige bladwijzers van zijn podcast ‘drie boeken‘ ♥ het laatste stukje van een puzzel leggen ♥ na drie maanden mijn ouders nog eens zien ♥ na drie maanden ons ‘pasgeboren’ nichtje nog eens zien ♥ een last-minute bezoekje van onze broers en ouders in de tuin (toen we nog met tien buiten samen mochten komen) ♥ ’s middags restjes uit de diepvries opeten ♥ stilaan energie krijgen voor kleine dingen, zo heb ik enkele kadertjes en droogbloemen in onze wc gezet ♥ nieuwe plantjes krijgen van mama ♥ vegan chai vinden in een plaatselijke winkel ♥ een deugddoend telefoontje met mijn baas en een collega ♥ zo’n zeldzame ochtend waarop mijn man opstaat met J., en mij laat uitslapen (en ik dan nog eens niets merk van het feit dat ze zijn opgestaan) ♥ nieuwe plekjes in onze buurt ontdekken ♥ een geweldig leuk en toepasselijk verjaardagscadeautje krijgen van vrienden uit Nederland, die in Zweden op reis waren geweest

Wat zijn jullie kleine gelukjes?

20 gedachtes over “Count your blessings #20

  1. Ik geniet ook met volle teugen van mijn solowandelingetjes onder de middag, met podcast en vanmiddag ook met massaal veel zon. Heerlijk! En blij om te lezen dat die kleine lichtpuntjes er zijn!

    Like

  2. Die komen er binnenkort weer aan… die kleine gelukjes. Momenteel is dat: genieten van de extra zonnige dagen op m’n balkonterras – blij zijn met m’n nieuwe agenda/planner om me verder op weg te helpen/een betrouwbare vakman (loodgieter) gevonden die ook van z’n woord is/… Je weet…ik ben fan van dit soort rubrieken hé.

    Like

  3. Zo’n fijne lijst. Ik word er zelf telkens ook een beetje gelukkiger van. Zo leuk trouwens dat je vegan chai gevonden hebt. Is het die mix die ik je een keer getipt had maar die nogal moeilijk te vinden was? Of iets helemaal anders? Ik heb onlangs op Instagram bij iemand gezien dat hij een Butterbeer Frappucino had gemaakt. Koffie lust ik zelf niet maar ik ben nu wel aan het overwegen om misschien eens een Butterbeer Chaippucino uit te proberen.

    Like

    • Heel zeker weet ik het niet meer, maar het merk is ‘Drink me Chai’. Toen ik destijds in de webshop die je me doorstuurde keek, waren de verzendkosten echt vrij hoog, en ik had nu ook niet voor meer dan 60€ of zo thee nodig. Dus ik was héél blij dat ik het bij een lokale winkel kon kopen. Mijn potje is bijna op, maar ze hebben ‘m nu niet meer. Ik ga het toch eens aan iemand van de winkel vragen als ik er nog eens ben, misschien kunnen ze het wel voor me bestellen…
      Bij Butterbeer Frappucino kan ik me niet veel voorstellen. Het klinkt niet zo lekker, maar Google laat wel iets heerlijks zien :-).

      Geliked door 1 persoon

      • Die verzendkosten vielen inderdaad behoorlijk tegen. Ik had het geluk dat een vriendin een voorraadje voor me had ingekocht toen ze vorig jaar in juni nog eens in Gent kwam. Daar ben ik ondertussen nog volop van aan het genieten. Het is inderdaad het merk dat ik ook drink.

        Like

  4. Daar wordt je ook vrolijk van ! Ik zit net aan een kopje muntthee en mijn dochtertje is super giechelig over een wiebeltand, makes me smile:D

    Like

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.