#kerstruil | gegeven & gekregen

De voorbije jaren deed ik al twee keer mee met Secret Santa, een initiatief van Tess. Wat ik toen gaf en kreeg kan je HIER en HIER lezen.

Dit jaar kreeg Tess het mooiste cadeautje dat ze kon wensen, haar zoontje, dus ik vermoedde dat er geen nieuwe Secret Santa aan zou komen. Maar toen las ik bij Romina over de #kerstruil en ik schreef me meteen in!

Hoe geweldig is het idee om pakjes te sturen naar en te krijgen van onbekenden?

GEGEVEN

Kerstruil - gegeven 1 - fiekefatjerietjes

Kerstruil - gegeven 2 - fiekefatjerietjes

De persoon naar wie ik een pakje mocht sturen was voor mij niet echt een onbekende: Kristien van de blog Ditjes en Datjes. Ik volg haar blog al een hele tijd en weet dat zij ook af en toe bij mij komt lezen🙂. Ik wist al dat ze graag vegetarisch kookt en eet, maar zocht toch nog naar meer inspiratie op haar blog.

Omdat ik vorig jaar een heel leuk pakket met allemaal kleine cadeautjes kreeg van Anske, besloot ik het ook zo aan te pakken. Veel kleine cadeautjes zijn meer uitpakplezier! En eigenlijk had ik toch nog pakjes nodig voor mijn inpakspecial, dus twee keer win!

Ik gaf: een boekje met weetjes over poezen van Fiep Westendorp, enkele producten van de wereldwinkel (thee, currypasta, chocolade en receptenkaartjes), een pakje servetten, een schriftje voor grote en kleine ideeën, leuke papiertjes om mee te knutselen, een boekje voor het metekindje van Kristien, enkele losse zakjes Pukka-thee en nog een kerstkaartje en een handgeschreven briefje.

GEKREGEN

Kerstruil - gekregen 1 - fiekefatjerietjes

Kerstruil - gekregen 2 - fiekefatjerietjes

De dag nadat ik mijn pakje op de post had gedaan belde de postbode bij ons aan (of eerder: klopte hij op de deur, want we hebben nog geen bel). Joepie! Ik maakte het pakje meteen open, want ik had geen zin om te wachten tot kerstavond🙂. In een grote, mooi ingepakte doos, zat een kleiner pakje en een kaartje. Het pakje was mooi versierd met gouden accenten, en ook Kasper vond het heel boeiend…

Zoals jullie op de foto kunnen zien kreeg ik een kookboek, en mensen die mij kennen weten dat ze mij heel veel plezier doen met kookboeken, dus score! Dit exemplaar had ik nog niet én stond op mijn wishlist, dus ik ben dubbel blij!
Bedankt, Emmy! Ik heb geen blog-url of instagram-account van Emmy, dus ik hoop dat ze hier even komt lezen en ziet hoe blij ik ben met het cadeautje!

Deden jullie mee aan #kerstruil? Vinden jullie het ook zo leuk om pakjes voor onbekenden samen te stellen?