Linkjesliefde #13

Vroeger, toen ik alleen maar recepten deelde, las ik bijna uitsluitend foodblogs. Een paar jaar geleden ben ik breder beginnen bloggen, en samen met die wending ontdekte ik ook heel wat andere blogs. Ondertussen is, naast zelf bloggen, andere blogs lezen ook één van mijn favoriete bezigheden geworden. 

In deze nieuwe rubriek deel ik leuke / interessante / aangrijpende / grappige / … blogposts van de afgelopen tijd, want sharing is caring!

De vorige lijstjesliefde is alweer even geleden, dus hou jullie vast want het wordt een uitgebreide deze keer :-).

Lieze is ook fan van linkjesliefde!

♥ Een blogpost op Mamabaas over het de (heftige) eerste maanden moederschap. Had ik willen lezen voor Juliette geboren was, of misschien toch maar niet…

♥ Een beetje zoals hierboven: Annelies schreef eerlijk over bevallen, en wat je ook wel heel snel weer vergeet. Gelukkig maar :-).

♥ Een beetje na de feiten, maar aan deze blogpost van Kelly heb ik veel gehad in het begin van de lockdown.

Jenni laat moeders aan het woord over het moederschap, en waarom dat geen evidentie is. De vierde in de reeks laat Hade aan het woord. Authentieke berichten, I love it.

♥ Een vaste waarde in deze reeks is Liese, want wat zij kan met woorden en metaforen is om stiekem een beetje jaloers op te zijn. Prachtig en heel herkenbaar was de kapstok.

♥ Wij deden al veel van echte post tijdens de lockdown, maar Anna Helena ging nog een stapje verder.

♥ De lockdown voelde voor ons heel erg dubbel, maar Sofie kon dat zo mooi verwoorden.

Sofinesse schreef ook een prachtig stuk over hoe zij de de tweestrijd tijdens de lockdown ervaren heeft.

♥ Wat zou een linkjesliefde zijn zonder een blogbericht van Sanne, toch? Van deze over de leugens die we onze kinderen vertellen moest ik echt hardop lachen.

Stephanie leerde helaas met vallen en opstaan voor zichzelf te zorgen. Haar beste zelfzorgtips deelt ze in een blogbericht, en ze schreef er ook een e-course over.

♥ Nog eentje over zelfzorg, van Merel deze keer.

♥ En nog een mooie van Merel, over compassie en empathie.

Papa toch deelde een blogpost met 10 tips om je kinderen creatief bezig te houden tijdens de lockdown. En ja, ik heb doorgeklikt. Dat zouden jullie ook moeten doen :-).

♥ Doorgestuurd door mijn schoonmama: een wreed schoon liedje. We voelden ons plots weer ‘thuis’, ook al is de afstand lang groot geweest…

♥ Leentje van Velt deed van Keukenpraatjes op Facebook: enkele weken op rij leuke video’s met tips en recepten, denk maar aan: burgers, broodbeleg, fermenteren, …

Annelies deelt tips om je volgende boek te kiezen.

Miet maakte een webinar over Notion voor beginners. Als liefhebber van lijstjes en tools en productiviteit en structuur kan ik hier alleen maar blij van worden. Want als er écht één tool voor alles bestaat, kan dat alleen maar geweldig zijn. Het kriebelt, en ik ga er in het verlof eens mee experimenteren!

♥ Afsluiten doe ik met een mooitje van Liese, over het moederschap. Eerlijk, en echt. Alleen al voor de laatste zin een vermelding waard!

Wat is de leukste / interessantste / aangrijpendste / grappigste / … blogpost die jullie de afgelopen tijd lazen?

15 gedachtes over “Linkjesliefde #13

  1. Goh, daar moest ik even over nadenken. Kelly van Tales from the Crib schreef er een heel mooie over lockdownlessen over vanzelfsprekendheid en voetjes op de grond (ook die over houden, weggooien en overwegen vond ik knap). Irene deed me dan weer zin krijgen om aan de slag te gaan en een zelfhelpboekje samen te stellen met quotes die voor mij persoonlijk een goed geheugensteuntje zijn.

    Like

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.