Mijn 11 favoriete blogs van dit moment

Zelf bloggen is er de laatste tijd op achteruit gegaan, maar andere blogs lezen is een bezigheid die me altijd kan boeien. Herkenbare berichten lezen, inspiratie opdoen, dingen bijleren, … Ik word er alleen maar blij van. Beter dan tv kijken (want Netflix, dat hebben wij niet)!

In mijn blogroll staan tientallen leuke blogs, maar dat lijstje is al een beetje gedateerd. Daarom deel ik met jullie eens mijn favoriete blogs / bloggers van dit moment. Natuurlijk lees ik nog altijd heel graag de blogs van Tales from the crib, Verbeelding, Ma vie en vert en andere wijze madammen, maar vandaag zet ik graag even – in willekeurige volgorde – deze 11 ‘minder bekende’ blogs van minstens even wijze madammen in de spotlights!

Moederschip – De laatste pakweg 2,5 jaar is mijn leven nogal wat veranderd, en dat heeft er ook voor gezorgd dat ik, jawel, ‘mamablogs’ ben beginnen lezen. Om info en tips te zoeken, maar ook om herkenbaarheid te vinden, en een beetje bevestiging te krijgen dat wij moeders allemaal maar wat doen. De blog van Sanne is een favoriet hier, omdat de berichten zó herkenbaar zijn, en ik vooral al meermaals heb zitten gniffelen en lachen. En Sanne houdt (ook) van lijstjes, nog een plus!

Dit is Leen – Voor Leen heeft bloggen geen geheimen, want ze blogt al jaren op verschillende stekjes. Haar nieuwste plekje is deze blog, en ik kom er graag omdat Leen over heel wat thema’s schrijft die mij boeien: minimaliseren, boeken, bewuster leven, … Leen houdt ook van weekmenu’s en de moestuin. Valt het op dat ik vooral blogs lees van mensen waar ik iets (soms veel) mee gemeen heb?

Perfect Imperfect – De titel van deze blog alleen al vind ik geweldig. Katrien schrijft vooral over boeken (ik vind dat ze eens moet bloggen over haar boekenkast, want daar ben ik zó benieuwd naar!), maar schreef ook persoonlijke berichten over haar ervaringen met een burn-out.

Evi’s Journey – Ook met deze blogster heb ik wat raakvlakken: we hebben allebei een peuter, lezen graag, koken/eten graag gezond en zijn allebei een beetje op zoek naar een evenwicht tussen alle aspecten in ons leven. Maar Evi schrijft ook over één van haar grootste hobbies: lopen. Iets waar ik alleen maar bewondering voor kan hebben!

Shout your heart out – De blog van Liese onder één noemer plaatsen vind ik moeilijk. Of nee, eigenlijk niet: Liese schrijft over vanalles, heel spontaan, en zit er vaak boenk op. De West-Vlaamse touch van deze blog is een plus, want: herkenbaarheid.

Zwartraafje – Wie Liesbet denkt, moet meteen aan boeken denken. En alles wat met boeken te maken heeft. En Harry Potter. Liesbet weet elke blogpost te linken aan boeken, en komt met de meest originele en grappige ideeën op de proppen. Grote fan hier, ook al is mijn stapeltje te lezen boeken (ofte TBR, zoals Liesbet dat noemt) veel kleiner.

Boston, baby! – Met Isabelle heb ik niet zo veel duidelijke raakvlakken, en toch klikte het meteen toen we elkaar ontmoetten eind vorig jaar. Ik lees zo goed als al haar blogposts, omdat ze heel mooi en treffend geschreven zijn. Soms luchtiger, maar evengoed heel serieus. En dan krijg ik vaak een krop in de keel…

tussenmarsenjupiter – De blog van Irene volg ik nog niet zo lang, maar ik ga er graag lezen. De foto’s zijn geweldig, en Irene is ook heel creatief met grafische dingen. Tussenmarsenjupiter is een persoonlijke blog, en gaat (onder andere) over minimaliseren, gezonder leven, …

Le petit requin – Al een hele tijd volg ik de blog van Haaike, vooral voor boekentips en mooie gedichten, maar ook voor mooie Zwitserlandbeelden en maandmenu’s. Haaike is, net zoals Evi hierboven, heel sportief en schrijft daar ook al eens iets over. Ook die berichten kan ik alleen maar met bewondering lezen.

Miss Pixie – De blog van Stephanie is van een naaiblog geëvolueerd naar een meer persoonlijke blog, waar het vooral gaat over minimaliseren, organiseren en bullet journaling. Deze bezige bij schrijft eigenlijk over heel wat verschillende dingen, en dat maakt het boeiend. Stephanie is ook actief op Instagram, en ik heb al veel inspiratie opgedaan uit haar posts en filmpjes.

Zeg maar Babs – Barbara heeft een persoonlijke blog en schrijft ook over vanalles, maar dan vooral over tips voor uitstapjes met kinderen. Ik heb veel bewondering voor de prachtige foto’s die Barbara maakt; je ziet een enorme evolutie in haar beelden. Heel creatief!

Kennen jullie deze blogs al?
Welke blogs lezen jullie graag? Deel jullie tips zeker in de comments!

29 gedachtes over “Mijn 11 favoriete blogs van dit moment

  1. Haha, ik kan alleen maar zeggen dat we grotendeels dezelfde smaak hebben :-). 8 van deze blogs lees ik zelf ook zeer graag en de andere 3 leunen wat minder aan bij mijn persoonlijke interesses, maar lees ik ook af en toe. Een mooi lijstje!

    Like

  2. OOoh zo tof zeg! Ik lees eigenlijk weinig blogs elke keer, maar die van jou is er wel bij. Enneuh… hier loopt ook een kleuter rond, ik eet en kook ook graag en ik ben gek op lijstjes. Dus je ziet- niet zo raar dat het een hele gezellige lunch was 😉

    Geliked door 1 persoon

  3. Wat een eer om mezelf hier in jouw lijstje te zien opduiken en dan nog met zo’n mooi compliment. Het viel me op dat ik heel wat van de andere bloggers ook volg. Moederschip, Dit is Leen, Boston, Baby! en Zeg maar Babs volg ik nog niet dus die ga ik binnenkort eens een keertje bezoeken.

    Like

  4. Zalig dat ik ook in je lijstje sta! Jij sinds kort ook in die van mij ^^ Ik ken veel blogs vanop je lijstje maar nog niet allemaal dus daar ga ik straks nog eens kijken! Altijd leuk om nieuw leesvoer te ontdekken!

    Like

  5. Oh, zo tof om mijn eigen blogje hier tussen te vinden, merci! De meeste andere blogs ken ik al, maar ik ga direct eens piepen op de onbekenden 🙂
    ’t Is moeilijk om tips te geven, omdat er zoveel leuke blogs zijn, maar de eerste die in mij opkomen zijn levelieze, loesjezaakjes en El en co.

    Geliked door 1 persoon

  6. Wauw, dat ik in dit lijstje vermeld wordt, ik ga er van blozen 🙂 Er zitten een paar onbekende blogs voor mij tussen dus die ga ik zeker eens checken. En je bezorgt me inspiratie om zelf zo eens een lijstje op te stellen!

    Geliked door 1 persoon

  7. Heeee, zo leuk om mezelf hier tegen te komen!! Superhard bedankt *bloos bloos*
    De meeste blogs op je lijstje vol ik zelf ook. Tja, gemeenschappelijke interesses zeker? 😀

    Like

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.