#kookboekweek | november 2017 | Isa Does it

Na een korte stilte ben ik er weer! Ik zit een beetje achter op schema (meer ideeën dan tijd en al), maar kijk, ik ga het niet aan mijn hart laten komen. Het is hier druk (geweest), maar ik ben heel blij dat ik er dit jaar in geslaagd ben om elke maand een #kookboekweek te doen.
Hier is mijn verslag van november, maar dat van december komt er ook snel aan!

In november kookte ik uit ‘Isa Does It‘, en ik kan jullie dat boek allemaal geweldig hard aanraden.
2017 bracht voor mij veel nieuwe, geweldige boeken. Ik ga in 2018 anders nog eens een lijstje delen met mijn favoriete kookboeken!

Isa Does It‘ stond al héél lang op mijn lijstje. Bovenaan dan nog wel! Het kwam er maar niet van om dat boek te bestellen, maar toen we begin november in Londen waren, kon ik het niet laten om in één van de boekhandels daar (Foyles, maar écht, heaven!) dit boek te kopen. Nog geen seconde spijt van gehad, want:

Harira, p. 38

Een heerlijke Marokkaans geïnspireerde maaltijdsoep. Superlekker, al wordt de vermicelli wel papperig na een paar dagen.

Farro & fennel salad with oranges, p. 70

Een frisse, zoete salade. In dit recept verving ik de farro door Ebly, en ik voegde er ook nog tofureepjes aan toe.

Tofu-mushroom stroganoff, p. 130

Op de foto kan je het niet goed zien, maar de saus bij deze stroganoff is echt geweldig lekker. Normaal moest de saus gemaakt worden met geweekte, geblende cashewnoten, maar ik was vergeten ze in de week te zetten. Dus ik gebruikte sojaroom in de plaats, en dat werkte ook heel goed. Ik deed ook geen tofu bij dit gerecht, want ik had er geen in huis. Oeps!

Pesto risotto with Roasted Zucchini, p. 139
Bestest Pesto, p. 140

Risotto met pesto, je moet er maar op komen, maar dat is dus echt superlekker. Naast de gegrilde courgettes deed ik er ook nog gebakken champignons bij. Mmm, ik krijg weer honger als ik eraan denk!

Everyday Pad Thai, p. 179

Pad Thai, dat is zo’n gerecht dat altijd smaakt, maar dat ook altijd anders wordt klaargemaakt. Deze was ook geweldig lekker, en staat ook in mijn succesreceptenschriftje. Ik denk dat ik eens een fluostift ga moeten beginnen gebruiken voor de écht superlekkere gerechten, want de lijstjes beginnen heel lang te worden ondertussen :-).

Curried Peanut Sauce Bowl with Tofu and Kale, p. 199

Van dit recept maakte ik enkel de tofu met de pindasaus. De bovenste foto lijkt een vreemde en saaie combinatie, maar het was wel lekker. Nog lekkerder was het de dag erna, waarop ik alles door mekaar mengde en er nog een berg(je) koriander over deed. Omnomnom!

Nirvana enchilada Casserole, p. 225

Denk: lasagne. Denk ook: enchilada’s. Een soort Mexicaanse lasagne dus! De bovenste laag is een saus op basis van cashewnoten, en dat was heel lekker!

Lemon-blueberry Loaf, p. 265

Citroen en bosbessen, dat is altijd een topcombinatie. In dit recept verving ik de appelmoes door yofu. Een heerlijk, smeuïge, frisse cake!

Marbled Banana Bread, p. 268

Lekker bananenbrood bakken, dat is niet evident vind ik. Ik zag een beetje op tegen dat ‘swirled’, maar eigenlijk was dat zo moeilijk nog niet. Op de foto ziet het er niet zo goed gelukt uit, maar ’t was het eerste stukje van de cake. En banaan en chocolade, dat is ook een gouden duo hé!

***

Doen jullie mee met #kookboekweek? Laat gerust een linkje naar je blog in de comments als je meedoet, dan vul ik dit aan in het lijstje van de volgende #kookboekweek!

10 gedachtes over “#kookboekweek | november 2017 | Isa Does it

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.