Count your blessings #24

Door regelmatig je blessings, of kleine gelukjes, neer te schrijven, sta je bewuster stil bij al die kleine, mooie dingen in je leven.
Al een tijdje zie ik bij andere bloggers ‘Count your blessings’-berichten voorbij komen; Haaike noemt ze ‘Silberstreifen’, Leen ‘Gouden randjes’, Hilde ‘moOImenten‘ en bij Isabelle ‘Microscopisch fijn‘. Ik vind ze elke keer zó leuk om te lezen, dat ik besloot om ook mee te doen met deze leuke rubriek. Al een tijdje schrijf ik mijn blessings in mijn journal, maar nu deel ik ze ook hier op mijn blog.

Het blijft een uitdaging om de gelukjes consequent te noteren, maar tijd dus voor een nieuwe update (in compleet willekeurige volgorde) van de kleine gelukjes van de afgelopen maanden:

na vier weken eindelijk weer bloem vinden in de Colruyt ♥ een zware maar zeer deugddoende teamworkweek op het werk ♥ naar de yogales kunnen fietsen als het nog niet donker is ♥ een prijs winnen (Juliette, niet ik) op de kindertombola op de school van Juliette en haar glunderende gezichtje zien als ze haar prijs aan haar juf gaat tonen ♥ veel familietijd ♥ taart delen ♥ de eerste aardbeien ♥ een dagje verlof op de dinsdag na paasmaandag en zo een zeer lang weekend hebben ♥ Alpro drinks en vegan bananenbrood bij een hotelontbijtbuffet ♥ heel veel foto’s zien verschijnen van alle activiteiten in de klas en op school ♥ terug yoga in de tuin ♥ weer iedereen samen op het verjaardagsfeestje van Juliette ♥ stille avonden zonder tv ♥ een blogpost van Mieke lezen, waarin ze na één van mijn blogposts geïnspireerd is geraakt om ook een journal te starten ♥ een plekje voor Juliette bij de Leesjury ♥ een plekje voor Juliette bij de Academie ♥ een nieuwe boekentas voor Juliette voor het eerste leerjaar kopen op 2 juli en weten dat we ons daar geen zorgen meer om moeten maken nu ♥ met Juliette naar een tentoonstelling gaan in het Cultuurhuis, met de fiets, en dat alles op haar tempo doen ♥ lentezon ♥ sneeuwklokjes ♥ meiklokjes krijgen van de buurvrouw ♥ met Juliette voor de eerste keer naar ‘de grote bib’ (De Krook) gaan ♥ last minute nog naar de kapper kunnen ♥ de was die buiten kan drogen ♥ tester mogen zijn voor The Time Hub nog eens broodpudding kunnen maken (sinds we zelf brood bakken, hebben we nog maar bitter weinig restjes) ♥ een van mijn Instagramfoto’s in een nieuwsbrief van Acta Fabula Est zien verschijnen ♥ tijdens de lunchpauze voorgelaten worden aan de kassa in de winkel omdat je maar één artikel mee hebt (en de mensen voor je enorme gevulde karren) ♥ de schoonheid van magnolia’s ♥ langer licht ’s avonds ♥ babynieuws ♥ leuke babbels na de yogales ♥ een wandeling maken met een yogavriendin ♥ een hele namiddag alleen gaan winkelen ♥ Juliette die mee gaat naar de yogales en heel hard haar best doet om alle poses mee te doen (en ik die heel hard mijn best moet doen om mijn lach in te houden omdat haar balans nog niet altijd on point is) ♥ Juliette haar gezichtje toen ze zag dat mijn yogajuf een lesje kinderyoga kwam geven op haar verjaardagsfeest voor de vriendinnen ♥ een boeken-/blogdate met Liesbet en Katrien in Kortrijk en een heel fijne middag hebben ♥ leuke cadeautjes krijgen van Liesbet en Katrien ♥ rustigere dagen op het werk en daardoor veel losse eindjes en aanslepende to do’s kunnen afvinken ♥ samen in de tuin werken en het onkruid te lijf gaan ♥ alleentijd ♥ zelfgekweekte moestuingroenten ♥ de eerste lener zijn van de vierdelige pas uitgestalde Heartstopper-reeks in onze bib ♥ een afgestudeerde kleuter ♥ restjes avondeten als lunch kunnen opeten ♥ het resultaat van een familiefotoshoot binnenkrijgen en er onder de indruk van zijn dat Kelly emoties zo goed vast kan leggen ♥ verjaardagsfeestjes van vriendinnetjes bij Juliette – eventjes rust ♥ twee leuke pakketjes op één dag krijgen: de nieuwste (maar helaas ook laatste) boekenbox van Acta Fabula Est, én een verrassingspakketje van Haaike (naar aanleiding van een wedstrijd die ik vorig jaar won op haar blog, maar ik was dat dus compleet vergeten)

Wat zijn jullie kleine gelukjes?

21 gedachtes over “Count your blessings #24

  1. Die kleine gelukjes zijn leuk om te lezen! Het doet me ook denken aan de kleine gelukjes die ik zelf heb, of doet me beseffen dat ik vaker stil moet staan bij kleine gelukjes.

    Juliette is veel veranderd, ze is echt kleuter af. Ik vond ze ook veel gegroeid.

    Mijn tuin staat nu vol met bessen, dus volop oogsten zodat ik voorraad heb tijdens de winter. Leuk werk, maar kruipt toch echt wel veel tijd in.

    Like

    • Het is pas door ze (liefst dagelijks) op te schrijven, dat je er écht bij stilstaat vind ik.
      En ja, de kleuter is verdwenen. Maar toch blijft ze voor altijd mijn baby :-).
      Vries je de bessen in, of maak je ze in? Of nog iets anders? Ik maakte vorige week confituur van rode besjes, lekker!

      Like

  2. Zo leuk om te lezen weer! Aardbeien staan hier ook zeker op mijn lijstje. En uitkijken naar mijn vakantie, het zonnetje en een bbq gisteren ook 🙂

    Like

  3. Heerlijk lijstje! Fijn dat ik er ook tussen sta 😉. Nog steeds heel blij met mijn bullet journal. Het is zo’n leuk boekje geworden, dankzij jouw tips.

    Like

  4. Lijstjes zoals deze herinneren mij er ook altijd aan om te blijven letten op de kleine lichtpuntjes op een dag. Want ze zijn er altijd, ge moet soms gewoon goed zoeken. Geniet van Heartstopper! Ik heb ze ook liggen, ga er binnenkort ook in beginnen denk ik

    Like

    • Ik probeer om ze dagelijks te noteren (er ligt een boekje naast mijn bed). Soms zijn er dagen dat het vanzelf gaat, andere dagen moet je inderdaad wat verder zoeken… Aan Heartstopper begin ik binnenkort, en ik heb zo’n vermoeden dat ik snel door de vier boeken heen zal zijn :-).

      Like

  5. kinderjoga moet zo schattig zijn.

    jaaa het aardbeienpluk seizoen is heerlijk!

    proficiat met je afgestudeerde kleuter. Ik heb er zo thuis ook eentje rondcrossen. Doet raar eh om dat te beseffen. Volgend jaar lezen die…wow.

    Like

    • De focus bij de kleuters was ver te zoeken, maar het was wel duidelijk te merken wie veel interesse had en wie minder. Ondertussen is Juliette al drie keer mee met mij naar de les geweest, en is het altijd full focus. Al moet ik soms wel mijn lach inhouden als we balansoefeningen doen; ze valt nog vaak om :-).
      Bij jullie is het de jongste zeker, die naar het eerste gaat? Echt gek, inderdaad, dat die binnen een halfjaar zelfs al zullen kunnen lezen…

      Like

  6. Dat je die prijs vergeten was maakt het natuurlijk nog leuker vermits er nu plots een heel toffe verrassing op je stond te wachten. Ik hou vrijwel alles bij in notitieboekjes maar sinds enkele maanden hou ik geluksmomentjes bij via de app Grattitude en sindsdien denk ik er echt élke dag aan om meerdere kleine zaken te noteren. Heel handig natuurlijk want dan kan ik even gaan spieken om je vraag te beantwoorden. Het zijn er trouwens enkele van de voorbije dagen al vond ik ons afspraakje in Kortrijk uiteraard ook heel erg fijn. Vandaag was ik bijvoorbeeld heel blij met het feit dat ik enkel ’s ochtends even buiten moest zijn en de rest van de dag binnen kon schuilen tegen de hitte, de kleurrijke wortelwraps met pompoennuggets die we gisteren aten (ze waren niet alleen lekker maar zagen er ook heel vrolijk en zomers uit), de lange brief die ik gisteren naar mijn pennenvriendin schreef, of (ook gisteren) buiten in de schaduw zitten en ondertussen de buurman van wat verder gitaar horen spelen, de vele bijen die op de klaverbloemen in onze tuin afkomen, een knutselprojectje dat goed lukt, de foto die een vriendin me doorstuurde toen ze bij een drankhandel bier tegenkwam met de naam Nachtraaf, Tai Chi doen met de tuindeur open en dus naast Hang Massive ook fluitende vogels horen, zomerse post, slappe lach, een knutseldate, …

    Like

    • Die app herinnert je er natuurlijk wel aan dan hé. Zo’n boekje verstuurt geen meldingen, of als je ergens anders bent dan thuis denk je ook niet aan het boekje (bij mij is het een andere journal dan mijn ‘dagelijkse’ journal dus ik neem ‘m ook nergens mee naartoe).
      Fijne gelukjes ook bij jou! Veel succes deze dagen met de warmte, puf! Zei iemand ijsjes? 🙂

      Like

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.