Count your blessings #21

Door regelmatig je blessings, of kleine gelukjes, neer te schrijven, sta je bewuster stil bij al die kleine, mooie dingen in je leven.
Al een tijdje zie ik bij andere bloggers ‘Count your blessings’-berichten voorbij komen; Haaike noemt ze ‘Silberstreifen’, Leen ‘Gouden randjes’ en Hilde ‘moOImenten‘. Ik vind ze elke keer zó leuk om te lezen, dat ik besloot om ook mee te doen met deze leuke rubriek. Al een tijdje schrijf ik mijn blessings in mijn bullet journal, maar nu deel ik ze ook hier op mijn blog.

Hiervan werd ik de afgelopen tijd een beetje gelukkiger:

een berichtje van mijn schoonzus krijgen waarin staat dat Tiebe zó blij is met zijn boekjes, en dat ik een goeie keuze had gemaakt (voor de nieuwsgierigen: ik gaf hem vorig jaar De blauwen tegen de rooien, en dit jaar De Gruffalo in ’t Westvlams) en ook nog Op zoek naar de schat van Z de verschrikkelijke ♥ de eerste vaccins voor mijn ouders en schoonouders zijn gezet / gepland! ♥ pas op het einde van een lange wandeling een regenbui krijgen ♥ wandeldates ♥ de eerste verse rabarber uit de tuin kunnen oogsten ♥ smullen van de eerste spinazie en veldsla uit de serre ♥ echte post, zó leuk! ♥ de eerste keer dit jaar aardbeien meebrengen uit de winkel, wat zijn ze lekker dit jaar ♥ mama blij maken met een moederdagcadeautje (verwennerij met doucheschuim van Rituals) ♥ anderhalf uur alleen thuis zijn als Bart met J. gaat zwemmen (zo veel deugd ik heb van helemaal alleen zijn, niet normaal) ♥ verse kervelsoep ♥ een Coronaproof verjaardagsfeestje voor mijn metekindje die zes is geworden ♥ schoolpoortbabbels ♥ een compliment van de juf krijgen over het fietstalent van onze dochter (dat zal ze van de papa hebben) ♥ een wedstrijd winnen op de blog van Haaike ♥ mooie moederdagcadeautjes krijgen (en een traantje moeten wegpinken als dochterlief het versje opzegt) ♥ mama die een Whatsappje stuurt met een foto van rabarbercrumble naar mijn recept ♥ zelf ook rabarbercrumble maken, en die aanpassen naar glutenvrij zodat we die kunnen meenemen naar een playdate bij een vriendinnetje van Juliette (en wat hebben ze gesmuld!) ♥ heel fijn nieuws en nu al uitkijken naar het eerste trouwfeest van 2022 ♥ groei en bloei in onze tuin (we negeren hier efkes dat dat helaas ook geldt voor onkruid, oké?) ♥ bladwijzers kleuren en uitdelen aan vriendinnen ♥ een goodiebag krijgen omdat de lokale kaartjes- en knutselwinkel 10 jaar bestaat ♥ terug een beetje bakenergie vinden ♥ voor de eerste keer goed gelukte vegan macarons bakken ♥ spontane berichtjes krijgen van mensen die vragen hoe het met mij gaat ♥ een privéberichtje op Instagram krijgen als reactie op mijn laatste As we speak:

Wat zijn jullie kleine gelukjes?

16 gedachtes over “Count your blessings #21

    • Ik deel binnenkort een blogpost met tips en het recept dat ik gevolgd heb! Nog altijd verbaasd dat ze van de eerste keer gelukt waren, want gewone macarons zijn al zo moeilijk. Een bewijs dat vegan niet altijd moeilijk(er) is :-).

      Like

  1. Toevallig superleuke prentenboeken kiezen in de bib, een verlengd weekend aan zee met meer droge perioden dan verwacht, een bbq plannen met de praktisch voltallig familie (we gaan komend weekend Nieuwjaar vieren :p) …

    Like

  2. Mooie gelukjes!
    Ik word de laatste tijd ook enorm blij van verse aardbeien van bij mijn lokale boer. En kruiden uit mijn eigen stadstuintje om mijn eten mee op smaak te brengen, dan smaakt het toch zoveel lekkerder hé!
    Ik ben blij dat ik mocht bijdragen tot jouw gelukjes!
    Tot binnenkort, voor een wandeldate, misschien met thee/taart erbij? 🙂
    Liefs xxx

    Like

    • Hier in de buurt heb ik nog geen lokale boer gevonden…
      Wandeldate: check! En ik meen me te herinneren dat ik jou al héééééél lang geleden al eens een vegan brésiliennetaart beloofd heb :-).

      Like

  3. Klein gelukje = nog steeds nagenieten van fijne post van jou. “Elke dag een straaltje zon” hangt hier nu op in huis. De bladwijzer ligt al even te wachten om gelamineerd te worden. Ik wou je trouwens graag vragen waar je die bladwijzers om in te kleuren vindt? Vind het een heerlijk cadeau en kleur zelf graag, dus het lijkt me leuk om er zelf ook cadeau te doen.

    Like

  4. Mijn ouders die gisteren aan de deur stonden met een potje met hun eerste aardbeien van dit jaar. Recht van de moestuin en sinds een uurtje in mijn maag. 🙂 Zo leuk dat jullie een lokale kaart – en knutselwinkel hebben. Die hebben we hier jammer genoeg niet. Het voorbije jaar heb ik beide dan ook vooral online besteld maar het lijkt me heel leuk om opnieuw in dat soort winkeltjes te kunnen rondsnuisteren. Oh nog meer geluksmomenten: een plant die nieuwe knopjes krijgt terwijl het leek alsof hij stuk ging, enkele takken met bloemen uit de tuin van mijn schoonouders krijgen en zo meteen wat meer kleur in huis, een wandeldate met mijn nicht, …

    Like

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.