As we speak #9

Al een tijdje zie ik – nadat Kelly ermee begon – her en der rubriekjes ‘As we speak’ passeren.

Het idee achter deze rubriek is dat je korte stukjes plaatst met dingen waar je mee bezig bent of die je bezighouden. Die stukjes zijn op zich niet voldoende om een hele blogpost mee te vullen, maar kunnen wel dingen zijn die je met je lezers wil delen.

‘As we speak’ lees ik heel graag bij andere bloggers. En omdat iedereen houdt van lijstjes (toch?), en omdat iedereen wel graag eens snuistert in het leven van anderen, doe ik ook mee!

GEWEEST NAAR Veggieworld en Londen. Allebei top, en over allebei wordt nog uitgebreid geblogd!

TROTS OP mezelf, omdat ik me eindelijk heb ingeschreven in de rijschool. Ik heb al jaren mijn rijbewijs, maar met studeren en werken in de stad waar ik woon(de) was een auto nooit nodig. Nu wonen we verder van de stad én hebben we een kindje, en dan is kunnen (en vooral durven) met de autorijden geen overbodige luxe. Ik heb meer vertrouwen nodig in het verkeer, en de eerste stap is nu gezet. Er is geen weg terug, maar het zal me veel mogelijkheden bieden…

GEKOCHTeen herbruikbaar boodschappentasje in de vorm van een avocado. Ik kocht het op De Bonte Fabriek, bij Made by e l l e n. Het vorige tasje dat ik had, een rood met witte stippen, is nog lang niet versleten, maar dit is veel en veel leuker!

KIJKEN NAAR The Voice! Tot grote ergernis van mijn man (die er vaak voor zorgt dat hij niet thuis is, of iets anders kan doen), maar mijn guilty pleasure. Grote fan van Bart Peeters!

OOK KIJKEN NAAR De Slimste Mens Ter Wereld. Jaja, het is weer zover. In het najaar is er sowieso wat meer op tv, maar De Slimste Mens is hier een topper. Vaak proberen we mee te doen, en even vaak weet mijn man meer dan ik :). Maar het is vooral een grappig en ontspannend programma. Vooral de aflevering met Elodie en Jeroom was hilarisch! (Meer ga ik niet verklappen, want er zullen nog wel meer mensen zijn die – net zoals wij – uitgesteld kijken!)

OOK GEKOCHT – veel te veel, in Londen. Op de foto staat een deel van de buit: het nieuwe bakboek van Ottolenghi, Isa Does It (jep, nog een kookboek), enkele nieuwe soorten Pukka thee (mijn favoriete soort), en pen loops voor mijn blogboekje en een nieuw boekje dat ik kocht om er mijn agenda van 2018 van te maken.

BEZIG MET werken. Een beetje de oorzaak van de grotere stilte hier… Op het werk is er het afgelopen jaar veel veranderd, maar allemaal in de goeie zin. Ik ben veel meer bezig met mijn job, maar behoor zeker ook tot het team #ilovemyjob. Maar misschien moet ik daar eens over bloggen, want iemand gaf dat als tip toen ze de enquête invulde 🙂

BLIJ MET het tekstje dat Mme schreef in mijn Honger-boek. (Over dit geweldige, fantastische topkookboek schreef ik HIER al een recensie.)

ETEN – vanalles met pompoen! Onze eigen hokkaido’s werden enkele weken geleden al geoogst (de moestuin is nu – op pastinaak na – helemaal leeg), en van mama kreeg ik ook al enkele butternuts en spaghettipompoenen.

OOK GEWEEST NAAR – Marieke, van Chez Mariette. Ze is mama geworden van een veel te schattig dochtertje, Eloïse, en Silke en ik zijn op babybezoek geweest. Het was een supergezellige middag, en Marieke verwende ons met een (gigantisch) verwenbordje. Ik krijg alweer honger als ik eraan denk…

NIET GEWEEST NAAR de Boekenbeurs. Ik wou wel, maar zag op tegen de drukte van trein-tram-bus, de inkomprijs, en bijna een hele dag tijd kwijt. De centjes worden gespaard (wellicht om boeken te kopen, mhihi), en de tijd wordt nuttig besteed aan (onder andere) blogposts schrijven. Volgend jaar misschien!

ONDER DE INDRUK VAN de freakshakes bij VBOX. Ze zijn echt nog lekkerder dan ze eruit zien! Gelukkig kan je één freakshake delen met twee, want whow, bommetje!

OOK TROTS OP Juliette, die écht een peuter begint te worden. Zelf staan kan ze al even, maar sinds een kleine twee weken kan ze ook stappen. We moeten nu overal ogen hebben, maar het is zo leuk dat ze zelf meer kan. Toen we in Londen waren, logeerde ze bij moetje en pépé. Van hen kreeg ze haar eerste schoentjes (verwend, nu al!), en het is echt té schattig om haar ermee te zien rondstappen! (De foto hieronder is de eerste die ik kon maken toen ze net zelf kon recht staan. Een filmpje van haar stapjes is pas deze week gelukt, maar ik kan hier helaas geen filmpjes delen.)

En jullie, waarmee zijn jullie de afgelopen tijd bezig geweest?

 

