Easy Vegan – weekmenu #1

In november organiseert EVA de Easy Vegan-challenge. Net zoals tijdens Dagen Zonder Vlees, zal ik tijdens Easy Vegan hier mijn weekmenu’s delen. Misschien kan ik jullie hiermee inspireren? 

De foto’s die ik van de gerechten maak zijn met een smartphonecamera gemaakt, en aan de styling van de borden is geen extra aandacht geschonken. Zo zien jullie het eten zoals het écht is!

woensdag 1 november: Lasagne bij mama, boordevol verse groentjes uit de moestuin!

donderdag 2 november: Woensdagavond maakte ik een slaatje klaar met veldsla en rode biet die ik van papa kreeg. Ik deed er ook nog appel, gebakken kikkererwten en tarwe bij, en een pittige mosterddressing. 

’s Avonds aten we rodekool met patatjes, en een linzenburger.

vrijdag 3 november: Mijn collega doet ook mee aan Easy Vegan. Donderdag smulden we samen van mijn bietensalade, en vrijdag bracht zij de lunch mee: pastasalade met tomaat, venkel en olijven. ’s Avonds aten we de rest van de rodekool.

zaterdag 4 november: In het weekend maak ik vaak verse soep voor de lunch. Zaterdag was het pompoensoep, en ik at er boterhammen met hummus bij. In de namiddag gingen we wat boodschappen doen en ’s avonds aten we balletjes bij IKEA.

zondag 5 november: Als lunch was er nog genoeg soep over, en ik at een stuk ciabatta met hummus. ’s Avonds maakte ik een ovenschotel met prei.

Op zondag bakte ik ook nog chocolade- en frangipanemuffins.

maandag 6 november: Ovenschotels zijn hier altijd voor twee dagen, dus op maandag aten we de rest van de preischotel.

dinsdag 7 november: ’s Middags had mijn collega een heerlijke linzensalade mee.

’s Avonds probeerde ik een nieuw receptje uit: rijst met mango, spinazie en tempeh. Ik voegde er wel wat currypoeder aan toe. Heel lekker!

Doen jullie mee aan Easy Vegan?
Wat aten jullie afgelopen week?

