Easy Vegan | november 2017

Gisteren, op de eerste dag van Veggie World in Brussel, was er de persvoorstelling van de tweede editie van Easy Vegan, een coachingsprogramma dat door EVA vzw op poten wordt gezet. Ik heb gewacht tot na deze persvoorstelling om dit blogbericht te schrijven, dus vandaag ga ik jullie allemaal aanmoedigen om mee te doen!

Tijdens de persvoorstelling gisteren werd er weinig gezegd door Nena van EVA, maar lag de focus vooral op proeven en lekker eten. Julie (die heel goed plantaardig en raw kan koken) gaf er een demo en maakte overheerlijke rauwe sushi klaar. Net die insteek – het klaarmaken van lekkere dingen en mensen overtuigen met smaak – is de insteek die ik ook graag hanteer, en die ik als leidraad zal gebruiken tijdens de Easy Vegan-campagne.

De bedoeling van ‘Easy Vegan’ is om alle dierlijke producten stap voor stap te gaan vervangen door plantaardige. Dat moet je niet zomaar doen, want er zijn vier fases (die over vier weken lopen), waarin telkens op één aspect wordt gefocust. De vier fases zijn:

  • week 1 (van 1 t.e.m. 7 november) – Melk moet niet
    Welke alternatieven zijn er voor melk en melkproducten? Hoe krijg je voldoende calcium binnen?
  • week 2 (van 8 t.e.m. 14 november) – Zeg je kaasverslaving vaarwel 
    Hoe maak je pizza zonder kaas? Hoe maak je kaassaus zonder kaas?
  • week 3 (van 15 t.e.m. 21 november) – Vegan @ home 
    Hoe maak je thuis makkelijke en snelle plantaardige maaltijden klaar?
  • week 4 (van 22 t.e.m. 28 november) – 100% Vegan 
    Waar kan je buitenshuis plantaardig eten?

Easy Vegan start op 1 november (World Vegan Day). Vorig jaar namen 5000 mensen deel; dit jaar hopen we op (minstens) een verdubbeling.

>>> Ja, ik schrijf me graag in voor Easy Vegan! <<<

Er is ook een facebookgroep, waar ervaringen kunnen worden uitgewisseld.

Als je je hebt ingeschreven, zal je elke dag een mailtje krijgen met tips, recepten, kortingsbonnen, wedstrijden, … Kortom: alles om aan de slag te gaan!
Tijdens Easy Vegan zal ik hier ook elke week mijn tips delen. En misschien ook weekmenu’s, als jullie dat leuk vinden?

Doen jullie mee aan Easy Vegan?

