As we speak #6

Al een tijdje zie ik – nadat Kelly ermee begon – her en der rubriekjes ‘As we speak’ passeren.

Het idee achter deze rubriek is dat je korte stukjes plaatst met dingen waar je mee bezig bent of die je bezighouden. Die stukjes zijn op zich niet voldoende om een hele blogpost mee te vullen, maar kunnen wel dingen zijn die je met je lezers wil delen.

‘As we speak’ lees ik heel graag bij andere bloggers. En omdat iedereen houdt van lijstjes (toch?), en omdat iedereen wel graag eens snuistert in het leven van anderen, doe ik ook mee!

BEZIG MET duizend en één dingen, maar precies niet zo actief bloggen :-). Normaal zou de zesde As we speak vorige maand al online moeten gekomen zijn, maar ik was te druk bezig met het leven en al: werken, moederen, buiten bezig zijn, lezen, … Het bloggen staat op een lager pitje, maar niet getreurd: ideeën zijn er genoeg!

KIJKEN NAAR de heruitzendingen van Bevergem. Serieus, ik vind dat een briljante serie. Ik ken mensen die er echt niks aan vinden (misschien door het dialect dat ze niet begrijpen?), maar ik vind het echt geweldig.

GEKOCHT – een fotoboek van Juliette haar eerste levensjaar. Nooit gedacht dat ik ’t zo snel af zou krijgen, want er kruipt zó veel tijd in die honderden foto’s selecteren! Maar o zo blij met het resultaat. Zo’n tastbaar album is toch helemaal anders dan die digitale collecties hé? Ik werkte ook verder aan haar babyboek, een invul- en plakboek van Carrie Can.

ETEN – nadat ik recepten heb mogen testen voor een nieuw kookboek van Dorien Knockaert, mocht ik ook recepten testen voor ‘Honger’, het kookboek van Mme Zsazsa dat er binnenkort aan komt. Ik ga er nog een aparte blogpost aan wijden, maar jongens (en meisjes), dat boek wordt een echte topper! Ik at de lekkerste ratatouille die ik ooit heb gegeten. Werkelijk álles wat ik testte was om duimen en vingers van af te likken!

SPORTEN – sinds begin mei fiets ik elektrisch naar het werk. Met dank aan mijn baas voor het sponsoren van mijn nieuwe woon-werk-voertuig! Nee serieus, dat is zó leuk! Ik sta veel sneller op het werk (lees: meer tijd over elke dag) en ik ben veel flexibeler dan als ik met de bus moet gaan. Dit komt ook mijn werk ten goede, want een blije werknemer, dat is een goeie werknemer nietwaar? Ondertussen staan er al meer dan 600 km op te teller. Enige minpuntje: blijkbaar gaan fietstassen en een kinderstoeltje niet samen. ’t Zal wellicht van fietskar worden dus! Helaas zijn er ook wel ergernissen verbonden aan fietsen. Als daar zijn: brommers/moto’s met een nummerplaat die in je gat rijden (die mogen niet op het fietspad hé!), chauffeurs die rechts afslaan zonder eerst te kijken of er fietsers zijn, chauffeurs die hun deur openslaan zonder eerst te kijken of er fietsers zijn, … Maar toch: wreed plezant, dat fietsen. Hopelijk blijf ik dat zeggen als het herfst/winter wordt :-).

GEMAAKT – ik werkte eindelijk de knuffel af die ik voor Juliette maakte. Uiteindelijk vond ik de gele kleur toch nog, en kon ik de hele knuffel in dezelfde kleur afwerken. Momenteel staat de knuffel op de kast in Juliette haar kamer, wat ze is nog te veel in de fase van alles in haar mond steken. En dat zou zonde zijn…

GEÏNSPIREERD DOOR de workshop handlettering van Mino Paper Sweets die ik gisteren volgde. Het was vooral veel trial and error, en nog een beetje voorbeeldjes uit de handleiding nadoen, maar het was o zo leuk om te doen. Liesbet heeft dat fantastisch gedaan, en straalde ook zo veel rust uit. Ik denk dat er een nieuwe hobby zit aan te komen, en deze hobby zal zeker ook van pas komen om mijn nieuwe blogplanner verder aan te vullen!

NADENKEN OVER hoe de rest van onze tuin er zal uitzien. Ik maakte al lijstjes met mooie vaste planten, om in onze voortuin en in de border naast ons huis te zetten. Er is nog werk aan, want ik ken niks van planten en of ze in de zon of schaduw moeten staan, of ze groot worden of klein blijven, of ze veel of weinig water nodig hebben. Maar daar zijn er mama’s, vriendinnen en boeken voor. Vandaag kwam er een vriendin op bezoek met heel wat stekjes van kruidenplantjes, en zij gaf me ook heel wat bruikbare tips. Joepie! Als jullie tips hebben zijn die uiteraard ook altijd welkom!

WERKEN AAN de moestuin. Een beetje in combinatie met bovenstaand puntje. De moestuin hier is al véél uitgebreider dan vorig jaar, maar het kan georganiseerder en beter. Nu hebben we onder andere: courgette, pompoen, erwtjes, boontjes, radijzen, sla, kervel, koriander, courgette, verse tuinkruiden, pastinaak, venkel, nog meer courgette. Ik was vergeten hoeveel courgettes er aan één plant groeien. Véél dus! Maar goed, in het najaar ga ik aan de slag met Het Moestuinboek van Mme Zsazsa, en ga ik een plan uitwerken. Ik kijk nu al uit naar de moestuin van volgend jaar!

OOK GEKOCHT – de broccoli- en banaanknuffel van de Vitaminis-actie van Delhaize. Als foodie kon ik het niet laten om de stickertjes te verzamelen, en stiekem vinden wij de knuffels misschien nóg leuker dan Juliette. Als er hier mensen zouden zijn die bij Delhaize winkelen, maar de stickers niet verzamelen: laat gerust iets weten!

En jullie, waarmee zijn jullie de afgelopen tijd bezig geweest?

 

