As we speak #4

Al een tijdje zie ik – nadat Kelly ermee begon – her en der rubriekjes ‘As we speak’ passeren.

Het idee achter deze rubriek is dat je korte stukjes plaatst met dingen waar je mee bezig bent of die je bezighouden. Die stukjes zijn op zich niet voldoende om een hele blogpost mee te vullen, maar kunnen wel dingen zijn die je met je lezers wil delen.

‘As we speak’ lees ik heel graag bij andere bloggers. En omdat iedereen houdt van lijstjes (toch?), en omdat iedereen wel graag eens snuistert in het leven van anderen, doe ik ook mee!

BEZIG MET #40dagenbloggen. Nog altijd! Ik had nooit gedacht dat ik zo veel inspiratie zou hebben om (bijna) elke dag een blogbericht te laten verschijnen. Hopelijk vinden jullie het hier nog altijd leuk!

GENOTEN VAN de baknamiddag met de buurvrouw. Vorige herfst kregen we een hele mand walnoten, en in ruil gaf ik haar een potje granola. Ze vond het zo lekker, dat ze die zelf eens wilde leren maken. Deze week was het eindelijk zo ver, en ik heb haar heel wat trips & tricks getoond. Ze heeft de microbe voor gezond koken en bakken te pakken, én Pit&Pit heeft er weer een nieuwe klant bij :-).

GEFRUSTREERD DOOR mijn fietspanne. Enkele weken geleden brachten we onze fietsen binnen voor een onderhoud, en de dag nadat ik hem mocht terug halen, reed ik een lekke band. Punaises, die horen niet op een fietspad! Argh!

OOK GEFRUSTREERD DOOR het feit dat mijn Instagram-app geen Instagram Stories weergeeft… Ik krijg regelmtig private messages die leeg zijn, en blijkbaar is dat omdat mensen mij taggen in hun Stories…

BLIJ MET de interactie in blogland! Er wordt zo veel geschreven en gelezen de afgelopen weken, en daar word ik alleen maar blij van. Josefien was geïnspireerd door mijn blogbericht en vulde zelf ook de ‘Alle ballen in de lucht’-tag in. Ik heb haar tag graag gelezen, maar kan geen reactie achterlaten (dat kan ik trouwens op geen enkele van haar blogberichten, en nog op andere bloggers die met Blogger bloggen, dus als iemand weet hoe dit komt, en wat je eraan kan doen, ik lees het graag in de comments!)

GELACHEN MET de april-pagina van de verjaardagskalender van Eva Mouton. Mhihihi!

OOK GENOTEN VAN de vele momenten die we met onze ouders doorbrachten de afgelopen weken. Ze zijn alle vier gek op hun kleindochter, en we grijpen elke mogelijkheid om ze meer tijd samen te geven. Onlangs kwamen mama en papa op bezoek, en dan kan ik het niet laten om ze in de watten te leggen met lekker eten en taart natuurlijk. Ik maakte nog eens de overheerlijke frambozen’cheese’cake, maar gebruikte Alpro Go On in plaats van yofu. Echt een topper!

GEWEEST NAAR de nieuwe bibliotheek van Gent. Ik ging er enkele weken geleden naartoe, en gelukkig had ik een lijstje van de boeken die ik graag wilde lenen want anders was ik verdwaald. Zo groot! Ik had niet zo veel tijd, en achteraf hoorde ik dat je een enorm mooi uitzicht hebt op de bovenverdieping. Iets voor de volgende keer dus!

LEZEN – niet zo veel boeken, wegens druk bezig met bloggen en andere zaken thuis, maar er zijn mij toch wel enkele berichten bijgebleven. Sofie blogt over andere bloggende Sofies, en Gerhilde schreef een stukje over samenwerkingen met bedrijven als blogger. Dit thema ligt vaak gevoelig, en ik heb er zelf ook al heel vaak over nagedacht… Verder raakte ik ook heel erg geïnspireerd door de filmpjes (deze en deze) van KellyJade over haar o zo mooie Bullet Journal. Ook Stephanie van Miss Pixie blogt over haar Bullet Journal.

TROTS OP het artikel over bloggers in het laatste nieuwe (65ste!) EVA-magazine, waar ik samen met Merel (De Groene Meisjes), Sara (De Groene Keuken), Silke (Julienne), Leentje (KookEetLeef) en Sofie (Basimella) in sta. Dat nieuwe mag je trouwens letterlijk nemen, want het magazine kreeg een frisse make-over. Geweldig gedaan!

GEKOCHT – een knuffel voor Juliette. Toen ik in de Serpentstraat in Gent was om paaseitjes bij MieVie te kopen, passeerde ik langs The Wonder Years, het kleine maar schattige winkeltje van Britt en Tom, de eigenaars van Wolf & Wolkje. Vorig jaar bestelde ik er behangpapier voor de kamer van Juliette, maar de knuffel was toen uitverkocht. Deze keer liet ik deze schattige Noodoll niet liggen :-).

OOK GELACHEN MET onze dochter. Dat kind is niet alleen belachelijk schattig, maar kan ook zo’n gekke bekken trekken of dingen doen waarvan wij de slappe lach krijgen. Sinds enkele dagen kan ze kruipen. Nuja, kruipen. Eerder schuiven of sluipen. Achteruit! Té grappig!

En jullie, waarmee zijn jullie de afgelopen tijd bezig geweest?

