DZV 2017 – weekmenu #4

Tijdens de vastenperiode nemen heel wat mensen deel aan Dagen Zonder Vlees. Hoe meer mensen deelnemen, en hoe meer dagen ze deelnemen, hoe leuker dat is!
De grootste vraag die mensen zich stellen is: maar wat eet je dan? Om die mensen te inspireren post ik tijdens Dagen Zonder Vlees mijn weekmenu’s.
In 2017 ligt de focus op makkelijke gerechten, die snel klaar zijn.

De foto’s die ik van de gerechten maak zijn met een smartphonecamera gemaakt, en aan de styling van de borden is geen extra aandacht geschonken. Zo zien jullie het eten zoals het écht is!

maandag 20 maart: We aten een restje van de nasi goreng van zondag!

dinsdag 21 maart: Op het werk hebben we altijd meeting op dinsdag, en dan bestellen we slaatjes van bij Zukini. Het was alweer even geleden dat ik mijn slaatje deelde, dus ik maakte nog eens een foto. Zat er onder andere in: falafel, rucola, krieltjes, avocado, broccoli, …

’s Avonds aten we een topper als het op snelle, makkelijke gerechten aankomt: wraps. We vulden ze met ijsbergsla, rijstnoedels, gebakken paprika’s, guacamole, …

woensdag 22 maart: Wat we op woensdag aten, lezen jullie in mijn blogpost van vorige woensdag. Of eigenlijk was het toch een beetje aangepast, want ik maakte de foto’s van de gerechten vooraf, zodat m’n blogpost ’s morgens al online zou komen. ’s Middags at ik geen brood met hummus, maar brood met guacamole (een restje van bij de wraps), en ’s avonds werd het niet de risotto maar een ‘one pot pasta‘, want het was een drukke dag met o.a. de schoonouders op bezoek!

donderdag 23 maart: Het was niet gepland dat er een restje zou zijn van de one pot pasta, maar dat was er dus wel. Mijn man was weg voor zijn werk, dus ik hoefde niet voor mezelf te koken. Ik at er nog een restje gebakken paprika’s bij van de wraps van dinsdag.

vrijdag 24 maart: Nog eens wortelpuree, met spinazie en een superfoodburger. Omdat wortelpuree altijd lekker is, en omdat die superfoodburgers superlekker zijn!

zaterdag 25 maart: Op zaterdag kwamen mama en papa op bezoek. Papa kwam wat in onze tuin-in-wording werken, en mama speelde wat met Juliette. Ik had op vrijdag al een frambozencheesecake gebakken (naar dit recept, maar met Alpro Go On in plaats van yofu), en ’s avonds maakte ik moussaka. Met dank aan mama, die Juliette entertainde, zodat ik uitgebreid kon koken :-).

zondag 26 maart: ’s Middags aten we een restje moussaka. In de namiddag begon ik al te koken, en bereidde ik een bloemkoolschotel voor. In de vooravond maakte ik nog een grote wandeling met Juliette in de draagzak en met onze buurman. Heerlijk genieten van de lentezon! Toen we thuis kwamen moest ik de ovenschotel alleen maar in de oven schuiven. Nomnomnom!

Tussenstand in cijfertjes

Ondertussen zijn we al met 37 en hebben we al meer dan 7.000 m² (!!!) bespaard op onze ecologische voetafdruk.
En daarmee staan we nog altijd op één in de categorie blogs. Hoera voor jullie!

Doen jullie mee aan Dagen Zonder Vlees?
Wat aten jullie afgelopen week?

***

Tijdens Dagen Zonder Vlees post ik hier mijn weekmenu’s. Lees ook:

DZV 2017 – Weekmenu #1
DZV 2017 – Weekmenu #2
DZV 2017 – Weekmenu #3

