As we speak #3

Al een tijdje zie ik – nadat Kelly ermee begon – her en der rubriekjes ‘As we speak’ passeren.

Het idee achter deze rubriek is dat je korte stukjes plaatst met dingen waar je mee bezig bent of die je bezighouden. Die stukjes zijn op zich niet voldoende om een hele blogpost mee te vullen, maar kunnen wel dingen zijn die je met je lezers wil delen.

‘As we speak’ lees ik heel graag bij andere bloggers. En omdat iedereen houdt van lijstjes (toch?), en omdat iedereen wel graag eens snuistert in het leven van anderen, doe ik ook mee!

BEZIG MET #40dagenbloggen! De inspiratie is er met hopen, en ik heb nog maar één skipdag moeten inzetten. Voor de komende weken staan er nog heel wat leuke blogberichten op de planning (want serieus, zonder planning zou ik verloren zijn!). Toegegeven: al mijn extra vrije tijd gaat op naar bloggen en alles wat daarbij komt kijken, maar de reacties van jullie en interactie met andere bloggers is geweldig. Zo gemist, het bloggen, en zo blij dat ik de goesting terug heb gevonden!

UITKIJKEN NAAR de lente en de zomer, want dan zullen we eindelijk verlost zijn van de steenslag en het zand rondom ons huis, en is het tijd voor een échte oprit en terras, een gazon en opnieuw een moestuin! Er zal nog hard gewerkt moeten worden, maar we weten waar we naartoe willen :-).

GEMAAKT – nadat ik van Silke een body kreeg met een strijkapplicatie van Eva Mouton, was ik vastbesloten dat zelf ook eens uit te proberen. Alleen al omdat die applicaties té leuk zijn!

LEZEN – heel veel leuke blogposts, tijdens #40dagenbloggen, maar deze leuke en informatieve post van Tine over vegan eten wil ik graag met jullie delen!

UITGEPROBEERD – de nieuwe Alpro Go On met mango en aardbei. Nog net iets meer fan van die met mango. Amai, lekker!

GEGEVEN – vorig jaar kreeg ik een zelfgemaakt bodietje van een vriendin cadeau, toen Juliette nog in mijn buik zat. Shame on me, maar ik was het dus helemaal vergeten! Toen ik het terug vond kon Juliette er al niet meer in. Ik stuurde het op naar Marieke (van Chez Mariette, de vegan taarten!), die na een moeizaam traject zwanger is van een meisje! Een klein gebaar, maar zo leuk om de reactie te lezen! (Foto is van Marieke!)

TROTS OP mijn mama, die geïnspireerd is door mijn groene kantjes, en mij onlangs vroeg waar ik mijn herbruikbare tasjes voor groenten en fruit kocht. Alle beetjes om je ecologische voetafdruk te verminderen helpen!

BLIJ MET alle leuke bezoekjes van vrienden de afgelopen tijd! Mijn BFF kwam haar kersverse lief voorstellen, er was tijd voor heel wat bijbabbelen met Silke, nog een vriendin kwam langs met haar dochtertje, een andere vriendin kwam langs met haar babyzoontje en ook Kelly kwam op bezoek en we maakten er een zonnige middag van. Positieve energie!

OOK BLIJ MET mijn haar dat eindelijk niet meer met bosjes uitvalt, en zelfs stilaan terug groeit. Ik maakte een afspraak bij de kapper en liet mijn haar eens in een frisse snit knippen. Volgens mijn collega mocht het nog niet iets gedurfder, maar dat is voor de volgende keer… (En serieus, hoe schattig is Juliette in haar poezenjurk?!)

GEFRUSTREERD DOOR de status van mijn huid. Tijdens mijn zwangerschap was er geen vuiltje aan de lucht, en was mijn huid perfect. Nu heb ik er alweer een bezoekje aan de dermatoloog op zitten, want mijn gezicht is weer volop rood en trekkerig. Argh!

DANKBAAR VOOR het mogen lenen van een hele doos babymeisjeskleertjes van Kim! Ondertussen is Juliette er al uit gegroeid, dus ik stuurde de doos terug, samen met een paar doosjes thee en een leuk kaartje. Bij deze: nog eens heel erg bedankt! De blogosfeer kan zo’n warme plek zijn! (Foto is van Kim!)

GEWERKT AAN een update van mijn blogroll-pagina. Deze is aangevuld met enkele leuke nieuwe blogs! Alléhup, ga maar eens kijken :-).

EERSTE KEER – het was een maand vol eerste keren: we gingen voor het eerst met Juliette naar zee, ze ging voor het eerst alleen rechtop zitten, en eergisteren ontdekten we haar eerste tandje!

GEKOCHT – mijn voorraadkast werd aangevuld met heerlijke goodies van Pit&Pit!

NOG ALTIJD BEZIG MET de knuffel voor Juliette, maar ik heb er niet meer zo veel aan verder gewerkt door #40dagenbloggen. Vorige keer vertelde ik jullie over de kleur voor het hoedje, waar ik over twijfelde, maar mijn man vond geen van de twee kleuren mooi, dus ik kocht online het geel waarmee ik was begonnen. Dus het wordt toch een volledig geel-witte knuffel. Foto’s van het resultaat volgen!

En jullie, waarmee zijn jullie de afgelopen tijd bezig geweest?

