40 dagen bloggen

40dagenbloggen

Een paar jaar geleden nam ik deel aan de cursus ‘Meststoffen voor jouw blog’ (ik schreef daar ook al een review over). Samen met de cursus werd ook een besloten facebookgroepje opgericht, waar deelnemers aan de cursus ideeën kunnen uitwisselen en elkaar extra kunnen motiveren. Dat groepsgevoel, daar word ik blij van!

Afgelopen weken werd in het groepje druk gebrainstormd over een gezamenlijke blogactiviteit. Kathleen liet het ballonnetje van ’40 dagen bloggen’ op, en werkte dat met het enthousiasme dat we van haar gewoon zijn (en waar je zelf niet anders kan dan enthousiast van worden) uit!

Er zijn een aantal richtlijnen, en er komt een lijst met thema’s en onderwerpen, maar uiteindelijk mag je de 40 dagen invullen zoals je dat zelf wil. You do you, zoals Kathleen eerder al eens schreef.
’40 dagen bloggen’ loopt de hele vastenperiode (oftewel van 1 maart tot 16 april), net zoals Dagen Zonder Vlees dus.

Ik quote Kathleen even (dit vat alles zo’n beetje samen):

Vasten gaat tegenwoordig nog steeds over het bezinnen en nadenken hoe je de wereld een beetje beter kan maken, dat zeker wel, maar we doen op het op een heel andere manier.

Bezinnen en nadenken hoe je de wereld een beetje beter kan maken, dat doe ik meestal al schrijvend. Je hebt het misschien al gemerkt als je deze blog al wat langer leest. Ik vind schrijven de beste manier om zaken op een rijtje te zetten en die schrijfsels deel ik dan graag met de buitenwereld, want misschien hebben andere mensen er dan ook wat aan.

De voorbije maanden is het hier vrij stil geweest, vooral door de geboorte van / zorgen voor Juliette. Maar ik heb de bloggoesting helemaal teruggevonden, en ik ben al twee keer zo zot geweest om mee te doen aan de Vegan MoFo (2012 en 2014)! (Toen had ik wel nog geen baby, maar kom.)

Zin om ook deel te nemen? Lees dan HIER verder!
(Je hoeft zeker de Meststoffen-cursus niet gevolgd te hebben om deel te kunnen nemen.)

Wie doet nog mee met 40 dagen bloggen? Of kiezen jullie voor een andere uitdaging tijdens de vastenperiode?

