Dagen Zonder Vlees 2017

Binnen drie weken is het weer zo ver en doen we weer van Dagen Zonder Vlees! Tussen 1 maart en 15 april gaan we weer samen voor een zo groot mogelijke ecologische besparing. Tijdens deze 46 dagen kan je ervoor kiezen om één of meerdere of alle dagen vegetarisch of veganistisch te eten. Je kiest zelf, en elke dag telt!

Wat is er nieuw in 2017?

  • Ook dit jaar wordt er een specifieke groep bekende Vlamingen uitgekozen die aan DZV deel zal nemen. Na de politici van 2016, is het in 2017 tijd voor radio- en tv-presentatoren. Doen onder andere mee: Jill Peeters, Eva De Roo, Tomas De Soete, …
  • Dagen Zonder Vlees Tafelt: een heus foodfestival in Antwerpen! Op 25 en 26 februari kan je terecht in het Felix Pakhuis voor hapjes, drankjes, workshops (o.a. Dorien Knockaert) en lezingen (o.a. Rekub).
  • Vorig jaar werden er drie extra uitdagingen toegevoegd (meer seizoensgroenten, minder voedselverspilling, en minder wegwerpverpakkingen). In 2017 komt er nog een nieuwe uitdaging bij: meer plantaardig!

Wat kunnen jullie hier verwachten?

In 2016 koos ik voor 46 dagen variatie, en ik vond dat eigenlijk wel plezant. Dit jaar wil ik mezelf weer een uitdaging opleggen in dezelfde lijn. Dus weer heel wat nieuwe recepten uittesten, maar deze keer met de focus op recepten die snel klaar zijn. Jullie weten wel, met de baby en zo :-).
Op Pinterest ben ik alvast wat inspiratie aan het verzamelen op het bord ‘Dagen Zonder Vlees 2017‘.

Tijdens Dagen Zonder Vlees zal ik hier opnieuw onze weekmenu’s delen, want jullie vinden dat net zo leuk als ik!

Meedoen?

Doen jullie mee aan Dagen Zonder Vlees?
Wat is jullie favoriete snel-klaar-recept?

