As we speak #1

Al een tijdje zie ik – nadat Kelly ermee begon – her en der rubriekjes ‘As we speak’ passeren.

Het idee achter deze rubriek is dat je korte stukjes plaatst met dingen waar je mee bezig bent of die je bezighouden. Die stukjes zijn op zich niet voldoende om een hele blogpost mee te vullen, maar kunnen wel dingen zijn die je met je lezers wil delen.

‘As we speak’ lees ik heel graag bij andere bloggers. En omdat iedereen houdt van lijstjes (toch?), en omdat iedereen wel graag eens snuistert in het leven van anderen, doe ik ook mee!

GEWERKT AAN heel wat aanpassingen achter de schermen van mijn blog. Er staat een nieuwe about online, met een recentere foto, en in de zijbalk rechts staat er nog een extra stukje over mezelf. Lang leve de dutjes van Juliette; zo vind ik stilaan weer tijd voor enkele van m’n hobbies!

BEZIG MET me uit te schrijven op allerhande nieuwsbrieven. Ook heel wat blogs verdwenen uit mijn blogfeed. Weg met die tijd- en energievreters!

ETEN – stilaan vinden we terug een ritme, en de kookkriebels komen ook weer terug. Ik deed onlangs eindelijk nog eens van #kookboekweek. Update volgt!

kookboekweek - fiekefatjerietjes

GENOTEN VAN nog eens een bezoekje aan de bib! Dat was al van april vorig jaar geleden… Ik geniet ook volop van beetje bij beetje wat meer tijd om te lezen. Geweldig vind ik dat!

bibliotheekbuit - fiekefatjerietjes

TROTS OP het feit dat ik het hier al 8 jaar volhoud! Toen ik met deze blog begon, had ik nooit gedacht dat hij (zij?) zou uitgroeien tot wat het nu is. Een evolutie is het zeker: ik herinner me mijn eerste lay-out nog. En kijk naar die mottige foto van mijn allereerste recept hier!

ONDER DE INDRUK VAN onze dochter, die niet alleen groeit als kool, maar nu ook flink groenten- en fruitpap eet. De foto hadden jullie nog te goed!

Juliette fruitpap - fiekefatjerietjes

GEFRUSTREERD DOOR mijn droge huid, en dan vooral aan mijn handen. Komt het door het weer, of door het veelvuldige wassen van m’n handen (denk: veel pamperwissels)? Gelukkig is er (vegan) handcrème, die ik bij Druantia kocht!

GEÏNSPIREERD DOOR het lijstjes-filmpje van Kelly, en het artikel van de andere Kelly in De Standaard, over Bullet Journalling. Ideaal voor boekjes- en lijstjesfreaks!

GEVIERD – mijn verjaardag. Eva Mouton kan dat zo schoon uitleggen, over winterkinderen. Voor het eerst in ja-ren was het dit jaar een verjaardag zonder feestje met de vrienden. Vorig jaar dacht ik dat er andere prioriteiten zouden zijn (lees: de dochter), en dit jaar weet ik dat het een goeie beslissing was om het rustig aan te doen. Geen idee hoe ik ál die taarten zou gebakken hebben. Maar misschien moet ik voor volgend jaar nadenken over een ander concept. Miss you guys!

verjaardagskalender - fiekefatjerietjes

En jullie, waarmee zijn jullie de afgelopen tijd bezig geweest?

