DIY | verjaardagscadeautjes voor Femke en Lotte

Haken staat de laatste tijd op een laag pitje. Er werden niet veel beestjes meer gehaakt, maar ondertussen ben ik wel aan een dekentje bezig voor ons kindje (daarover later meer!). Eerst even enkele haakwerkjes van een tijdje geleden!

Vorig jaar kwam een bevriend koppel op bezoek, om naar ons huis te komen kijken. Ze brachten hun dochters, Femke & Lotte, mee en de dames amuseerden zich met theater spelen met de haakwerkjes die hier nog in de kast liggen. Kinderen hebben, behalve heel wat fantasie, niet veel nodig om zich mee bezig te houden!

Toen ze terug richting huis zouden vertrekken, kwam Femke aarzelend naar mij toe: “ik ben jarig in september, zou je voor mij een knuffel willen haken?”. Er stond toen niks op mijn haakplanning (lees: er zouden niet meteen kindjes geboren worden), dus ik zei natuurlijk ja! Ze moest maar eens op mijn haakwerkjespagina kijken en laten weten wat ze gekozen had. Vrij snel kreeg ik een mailtje van de mama: ze wou graag een vleermuis. Na nog wat heen-en-weer-gemail werden ook de kleuren gekozen en ik ging aan de slag. Het resultaat:

Vleermuis - fiekefatjerietjes

Begin dit jaar kreeg ik opnieuw een haakverzoek: of ik ook iets voor de verjaardag van Lotte wou maken. Want zij wou – net zoals haar zus – ook een gehaakte knuffel natuurlijk. Klein detail: Lotte was een week of twee na de vraag al jarig. Ik polste even wat ze graag zou willen en toen ik hoorde dat ze graag een octopus wou was ik een beetje opgelucht. Daarvan had ik er nog eentje liggen die ik vroeger al eens had gemaakt:

91 Octopus - met tekst

Beide meisjes zijn heel blij met hun verjaardagscadeautjes! Dat blijkt uit de foto’s die ik toegestuurd kreeg:

Femke met vleermuis - fiekefatjerietjes

Lotte met octopus - fiekefatjerietjes

De haakwerkjes werden met veel plezier gemaakt, en ondertussen is er nog een leuke ruil uit voortgekomen: we mogen heel wat baby- en kinderspullen van toen Femke & Lotte klein waren lenen voor onze baby. Win-win!

Ik vind het geweldig om zelfgemaakte cadeautjes te geven! Vinden jullie dat ook zo leuk?