Een (korte) dienstmededeling

Sommigen onder jullie hebben misschien al gemerkt dat hier enkele dingen veranderd zijn.
Met mijn bloglay-out ben ik heel tevreden, maar er kan altijd nog wat gesleuteld worden aan de kleine details. Ik zet de laatste aanpassingen voor jullie graag even op een rijtje:

  • Onderaan elk blogbericht heb ik knoppen toegevoegd waarmee je een blogbericht kan delen, pinnen of afdrukken.

aanpassing 1

  • Uit de enquête die ik een tijdje geleden lanceerde bleek dat jullie het er (bijna) allemaal mee eens waren om de twee facebookpagina’s te groeperen tot één pagina. Het heeft wat moeite gekost (beide pagina’s moesten eerst een gelijkaardige naam hebben, en vervolgens kon ik ze de eerste 7 dagen niet mergen omdat er een te recente naamsverandering was), maar nu is er nog slechts één Fiekefatjerietjes-facebookpagina over. Hier post ik blogupdates en foto’s van gebakjes / haakwerkjes, maar probeer ik ook regelmatig dingen te delen die jullie interessant zouden kunnen vinden. Nog geen fan? Alléhup, ’t is daar dat ge moet zijn!
  • Ondertussen ben ik ook gezwicht voor Instagram! Ik dacht altijd dat ik, als Windows Phone-gebruiker, niet kon instagrammen maar dat bleek onzin.
    Een tip voor Windows Phone-instagrammers: de app 6tag is geweldig! Met dank aan mijn wederhelft voor de tip🙂.
    Mij volgen op instagram? Hier kan je mijn profiel vinden! Of zoek gewoon naar ‘fiekefatjerietjes’.
    Op instagram komen heel wat foto’s die de blog niet halen, of kan je even ‘achter de schermen’ meekijken.

aanpassing 2

  • De meeste info uit de footer is verdwenen en alle sociale mediakanalen staan nu – met nieuwe logootjes – in de sidebar.
  • Om het zoeken wat eenvoudiger te maken heb ik twee groepen categorieën in de sidebar gemaakt: één groep categorieën met recepten en één groep met overige categorieën. Ook heb ik bij elk bericht dat hier verschenen is de categorieën en tags eens overlopen, om ervoor te zorgen dat alles juist gelabeld is en jullie alles makkelijk terug kunnen vinden.
  • De navigatiebalk bovenaan is ook een beetje aangepast. De pagina’s met inspiratieblogs, mijn boekenkast, leeslijsten en andere lijstjes heb ik onder ‘lijstjes‘ ondergebracht. Ook heb ik een contactpagina toegevoegd. Zo staat het daar bovenaan iets minder vol🙂.

aanpassing 3

  • Op de pagina ‘in mijn boekenkast‘ heb ik naast – uiteraard – mijn kookboeken ook enkele andere boeken toegevoegd die hier in de kast staan en waar ik inspiratie uit haal.

Er staan nog enkele puntjes op mijn to-do-lijst, onder andere nadenken over een samenvoeging tussen de fiekes gebakjes- en de receptenpagina. Maar hoe ik dat precies wil doen, daar ben ik nog niet uit🙂.

Wat vinden jullie van de aanpassingen? Andere tips en aanvullingen zijn zeker welkom!