#wereldveggiedag

#wereldveggiedag

Gisteren, 1 oktober, was het Wereld Veggie Dag. Heel wat mensen beloofden om vegetarisch te eten, maar hier was dat nu niet echt een opgave. Ik beloonde mezelf met een etentje bij Lekker Gec. Samen met een vriendin schoof ik aan aan een heerlijk buffet. Het was van in mijn studentenjaren geleden dat ik daar nog was gaan eten, maar het blijft er heel erg lekker! Kort nadat ik er voor het laatst was geweest veranderden ze hun formule: geen dagschotels meer, maar een buffet waarbij je zelf kon opscheppen en waarbij je bord aan de kassa werd gewogen.

Op ons bord: quinoa, pompoenstoemp, gebakken prei, ratatouille, boontjessalade en een tofuflapje. Heerlijk herfstige kost!

Na het etentje fietste ik terug naar huis, het was al donker geworden. De dagen worden echt wel korter…

Gisteren stond mij ook nog een leuke verrassing te wachten. Ineens werd ik overspoeld met mailtjes en berichtjes. “Sofie, ge staat in de gazet!”
En ja hoor, mijn blog wordt vermeld in een artikel over vegetarische foodbloggers op HLN, naast andere grote bloggers als vb. Dorien Knockaert. Een heel leuke vermelding, die ook zorgt voor heel wat extra bezoekers hier. Kom maar halen, die vegetarische/plantaardige receptjes!

En nu, op naar World Vegan Day (1 november)!

Wat aten jullie op #wereldveggiedag?

