Event | Vegan Burger Day | 28 mei

Op donderdag 28 mei is het ‘International Hamburger Day’.
De nieuwe vereniging ‘BE Vegan‘ kwam met het geweldige idee om 28 mei ook uit te roepen tot ‘Vegan Burger Day‘!

Hoe kun je deelnemen aan Vegan Burger Day?

Zelf een burger maken en geen inspiratie? Fieke heeft 8 lekkere recepten voor jullie uitgezocht!

(klik op de foto of de link om naar het originele recept te gaan)

maple chipotle sweet potato burger

Zoete zoete-aardappelburger

Linzenburger met mangosalade

Linzen-bloemkoolburger

Kikkererwten-quinoa-ananasburger

Produce On Parade - Thai Quinoa Burger

Thaise Quinoaburger

asian-burger-t

BBQ Tofu burger

Quinoa-Beet-Burger

De Ultieme Veggieburger (dit recept is niet helemaal plantaardig, maar je kan het ei vervangen)

Portobello burger met avocado, gegrilde paprika & salsa

Portobello-burger

Wij eten volgende week donderdag alvast één van bovenstaande burgers!

BE Vegan organiseerde ook een wedstrijd waarbij iedereen zijn / haar lekkerste Vegan Burger recept kon insturen. De deadline was gisteren, dus deelnemen is helaas niet meer mogelijk. Ik stuurde zelf een recept in, nadat Kristel van BE Vegan mij dinsdagavond een mailtje stuurde om te vragen of ik niet wou deelnemen. Last minute flanste ik een lekkere burger in mekaar en stuurde die in. Volgende week donderdag, wanneer de winnaars van de wedstrijd bekend zijn, publiceer ik het recept hier en dan kunnen jullie het zelf ook eens proberen!

Nog inspiratie nodig? Check dan zeker eens het geweldige boek ‘Veggie burgers, balletjes en broodbeleg’ van Miki en Kristin, ik schreef er eerder al een review over.

Doen jullie ook mee met de Vegan Burger Day?
Wat is jullie favoriete burger?