DIY – Een gehaakt trouwcadeau

Fiekefatjerietjes - 114 - Pinguins

Gisteren waren we uitgenodigd op het trouwfeest van Elien en Günter, familie van mijn man.
Op trouwuitnodigingen wordt vaak ‘een envelopje’ gevraagd, omdat veel jonge mensen (ver)bouwplannen hebben, en dit was hier niet anders. Ik besloot er iets origineels van te maken! Op onze trouw kregen we ook enkele originele geldcadeaus en dat zijn toch de leukste :-).

Op voorhand had ik al bij het koppel gepolst of ze een lievelingsdier hadden. Elien vond pinguins wel leuk en ik kreeg meteen een idee.

Het patroon vond ik bij Lionbrand, het hoedje en strikje haakte ik uit het hoofd. De sluier maakte ik met een stuk tule die afgeknipt was van mijn trouwkleed (ik verknipte mijn trouwkleed niet hoor, het was alleen te lang en ik mocht de afgeknipte stof houden).

De bokaal is te vinden bij HEMA, deze heb ik opgevuld met muntstukken en confetti.

Een beetje extra werk, maar zo leuk om af te geven!

Geven of krijgen jullie graag zelfgemaakte cadeaus?

