BioLicious in 11 beelden

Gisteren, zondag 26 april, was er weer een editie van BioLicious. Zoals gewoonlijk vergezelde ik Kelly op haar stand met Het Boek en andere creatieve maaksels, maar deze keer bracht ik zelf ook muffins mee om te proeven.

Eerst en vooral wil ik alle bezoekers aan onze stand bedanken voor de leuke reacties! Super om te horen dat veel mensen mijn blog al kennen en al meerdere recepten getest en goedgekeurd hebben. You made my day!
Hopelijk heb ik heel wat nieuwe mensen kunnen inspireren om eens een plantaardig receptje te testen. Voor het eerst had ik ook kaartjes van mijn blog mee: gedaan met het spellen van mijn blognaam!🙂

De muffins (het recept is HIER te vinden) vielen heel goed in de smaak. Meer dan 60 minimuffins waren in de vroege namiddag allemaal al op!

Suikervrije appel-gember-kaneelmuffins

Maar nu genoeg over ons! Op de beurs waren heel wat leuke standen, en ik wil graag enkele van de leukste met jullie delen.
Deze editie was de beurs volledig op het gelijkvloers; de vorige keer was er wat verwarring en veel mensen wisten niet dat er boven ook nog standhouders waren. Heel wat deelnemers kende ik al, maar er waren ook een aantal nieuwe dingen voor mij. Het grootste deel van de tijd brachten we op onze stand door, maar gelukkig was er even tijd om tussendoor de andere stands te bezoeken. Kijken jullie even mee?

Fairplace

Fairplace is een webshop met duurzaam speelgoed. Geen lego’s, duplo’s, Studio100-spullen en consoorten hier, maar wel allerhande leuk speelgoed op wielen, toverzand, kleurposters, kleursprookjes, … Al een chance dat ik binnenkort een metekind heb, inspiratie zal ik hier zeker en vast vinden! Stiekem vind ik dat niet alles alleen maar voor kinderen is. Die kleursprookjes, aaaah!

Georgette

Bij Georgette vind je supermooie ecokatoentjes en toebehoren. De microbe om de naaien begint hier stilaan ook toe te slaan, maar ik heb nog geen naaimachine. En ik heb mezelf voorgenomen om geen stofjes te kopen alleen maar omdat ze mooi zijn. Eerst een project, dan de stofjes. Maar eens de projecten er zijn ga ik zeker eens webshoppen bij deze supertoffe madam! Ooh en aah en nog meer ooh!

Kathings

Twee creatieve standhouders naast elkaar, super! Op de website van BioLicious had ik al gezien dat Kathings er zou zijn en ik was op voorhand al helemaal weg van de spullen in hun webshop! Voor wie houdt van vosjes is dit the place to be! Ik kocht er alvast een set postkaartjes.

Vierkantjes haken

Tussendoor werd er ook gehaakt. Kelly maakte een mooie mand, en ik haakte vierkantjes voor het lappendeken. Almost there!

Lily & Hanna's Raw Food Ice Dream

Heel wat volk om te proeven aan de stand van Lily & Hanna’s Raw Food Ice Dream! Deze sympathieke Zweedse dame maakt verkoopt rauw en plantaardig ijs op basis van kokosolie en cashewnoten. Het ijs is suikervrij, gezoet met kokosbloesemsuiker. Op de beurs waren er heel wat soorten om te proeven: karamel, kaneel & kardemom, chocolade, aardbei, limoen, … Ik proefde de kaneel & kardemom en limoen en vond ze verrukkelijk!!! Het karamelijs is te koop bij Bioplanet, maar op andere smaken is het nog even wachten…

He Be

De stand van HeBe stond vlakbij de onze, maar ik had ze pas opgemerkt nadat de bloggers van Bruges Vegan mij erop wezen. HeBe verkoopt onder andere Coco Yogu, een plantaardige yoghurt op basis van kokosmelk. De Coco Yogu bevat 98% kokosmelk, een klein beetje maniok om in te dikken en verder ook nog probiotica. De eerste hap proeft een beetje zuur, maar al snel proef je de heerlijke kokossmaak. Dit is een geweldig alternatief voor mensen die lactose- en soja-intolerant zijn! Het product is nog maar pas gelanceerd, maar binnenkort is het in heel wat natuurvoedingswinkels te vinden.

Foodstorms

Met de ligging van onze stand hadden we enorm veel geluk! Vorig jaar konden we geen enkele lezing of workshop volgen, maar dit jaar stond de demokeuken vlak tegenover onze stand. We hadden een mooi zicht op Kevin van Foodstorms en zijn heerlijke gerechten!
Foodstorms focust op plantaardig eten. De gerechten zijn heel verfijnd en vól smaak en de borden zijn echte pareltjes. Vorig jaar ben ik niet in de pop-up tijdens de Gentse Feesten geraakt, maar dit jaar ga ik er zeker wel naartoe!

Paté van spinazie, crumble van boekweit en zongedroogde tomaat, schuim van geroosterde knoflook | Foodstorms

Het eerste gerechtje was “Paté van spinazie, crumble van boekweit en zongedroogde tomaat, schuim van geroosterde knoflook”. Er stond veel volk tijdens de kookdemo en na afloop was het een ware stormloop om een proevertje te bemachtigen. Ik kon onze stand niet verlaten, omdat Kelly ondertussen haar workshop aan het geven was. Maar van Kevin kreeg ik toch het mooie bordje dat opzij werd gezet voor de foto. Hoera! En het was nóg lekkerder dan het eruit ziet op de foto. Het receptje komt binnenkort online!

Koud avocadosoepje met een salsa van mango en bloedappelsien | Foodstorms

Tijdens de tweede demo maakte Kevin een koud avocadosoepje met een salsa van mango en bloedappelsien. Vlak na de demo was ik in een gesprek verwikkeld met iemand aan onze stand, maar gelukkig kwam iemand mij een potje brengen. Yummm!

Na de demo’s kwam Kevin nog proeven van mijn gebakjes en hij vond het lekker. Een groot compliment!🙂

Marokkaanse kikkererwtensalade

Met hapjes alleen kan je op zo’n lange dag je buik niet vullen, en bij gebrek aan The Loving Hut Express besloot ik voor alle zekerheid zelf eten mee te nemen. Ik maakte een Marokkaanse kikkererwtensalade met couscous. Ook dat receptje komt binnenkort online!

Bezochten jullie BioLicious? Wat waren jullie hoogtepunten?