DZV – Weekmenu #6

De weken vliegen voorbij, dus het is weer tijd voor een nieuw weekmenu! Deze keer is het een speciale editie, want ik deel mijn ervaringen met de A. Vogel Lenteweek. Hierover schreef ik eerder al HIER en de receptjes konden jullie HIER al lezen.

Zoals verwacht heb ik niet alle recepten kunnen klaarmaken, maar ik probeerde heel wat uit en paste de richtlijnen zo goed mogelijk toe!
Tussendoor at ik veel nootjes en fruit en er werd ook veel thee (en water) gedronken.  Aan beweging ontbrak het ook niet, ik ging 3 x met de fiets werken (= 60 km in totaal).

Hier gaan we!

maandag 23 maart: We hadden nog heel wat restjes over van de vulling van de wraps van zondag, dus we aten een restje van de lekkerste chili, met een slaatje en rijst.

chili - rijst - slaatje

dinsdag 24 maart: Ik maakte de broccolisalade met quinoa, spinazie, cashewnoten en pompelmoes van de A. Vogel Lenteweek. Licht, lekker én gezond! Voor mij persoonlijk hoefde de cashewsaus niet, ik zou het minstens even lekker hebben gevonden met de ‘bite’ van stukjes noot. Dit slaatje zou ook heel lekker zijn met avocado in plaats van pompelmoes denk ik!

broccolisalade

woensdag 25 maart: Een dagje verlof! Zoals in het recept voor de broccolisalade aangegeven was kon je een deel van de quinoa apart zetten om de volgende dag als ontbijt te eten. Zo gezegd, zo gedaan! Ik gebruikte rozijnen in plaats van dadels en kookte de ‘pap’ met de nieuwe kokos-amandeldrink van Provamel. Lekker ontbijt, maar de quinoa kookt minder tot ‘pap’ zoals havermout dat wel doet. Da’s iets persoonlijks, maar ik heb liever pap.

quinoapap

’s Middags ging ik naar Gent, waar ik had afgesproken met Eva. Nu we verhuisd zijn zien we elkaar veel minder dan we zouden willen, dus dan is een dagje verlof snel gepland! Eva is geen vegetariër, maar ze eet heel graag groenten en staat altijd open voor nieuwe lekkere gerechten. We gingen een burger eten bij Tasty, ik koos voor de winterburger (ja, ik weet het, gluten, foei!).

winterburger @ Tasty

Wat er ’s avonds op tafel zou komen was ook snel gekozen: aangezien Eva met ons mee kwam (ze had ons nieuwe huis nog niet gezien) kwam haar lievelingsgerecht op tafel: gevulde paprika’s met mango. Hier kan je duidelijk zien dat ik voor mijn weekmenu’s mijn gerechten fotografeer zonder mijn borden met extra aandacht te dresseren: de paprika was gewoon omgevallen🙂.

gevulde paprika's met mango

donderdag 26 maart: ’s Morgens probeerde ik de smoothie van de A. Vogel Lenteweek, maar ik heb hem weggespoeld omdat ik hem écht niét lekker vond. Nochtans: alle ingrediënten zijn lekker op zich, maar de combinatie lag mij te zwaar op de maag… Jammer, maar ik probeer zeker nog variaties op deze smoothie uit!

smoothie

’s Avonds aten we een restje van woensdag.

vrijdag 27 maart: Veel slaatjes tijdens de lenteweek, maar te weinig tijd om ze allemaal te testen. Het slaatje met asperges, en de kikkererwtensalade komen hier zeker nog op het menu! Vrijdag aten we de bietensalade met veldsla, walnoten en appel. Een topper, die ga ik zeker nog maken! Ik maakte er gebakken aardappeltjes bij, maar de salade vulde beter dan ik had verwacht.

bietensalade

zaterdag 28 maart: eten van Culinette op de Big Blogameetup 2 in Antwerpen. Over dat event komt er deze week nog een blogpostje aan!

eten van Culinette

zondag 29 maart: we bleven overnachten in Antwerpen omdat we nog naar een babyborrel moesten. ’s Morgens gingen we ontbijten bij Tinsel en ik dronk er een overheerlijke Chai Masala Latte met sojamelk. ZO lekker! ’s Middags aten we een slaatje en ’s avonds stokbrood met groentjes en beleg (thuis).

Tinsel - latte

Voor de babyborrel  van Jana haakte ik een draakje, gebaseerd op het prentje van haar geboortekaartje. Ik weet dat het hier hoofdzakelijk een foodblog is, maar omdat ik fier ben op het resultaat wil ik jullie toch hier een foto laten zien! Ondertussen lieten de ouders nog weten dat ze het een geweldig cadeau vonden. Superfijn om te horen!

Fiekefatjerietjes - 112 - Draak

 

Wie van jullie nam ook deel aan de A. Vogel Lenteweek? Wat zijn jullie ervaringen?
Ga zeker eens een kijkje nemen bij de recepten, er zitten echt héél lekkere dingen bij! Ik ga meer aan de slag met slaatjes, die zijn zo eenvoudig en je kan er heel veel kanten mee op. Ik ga ze ook vaker klaarmaken om mee te nemen als lunch in plaats van boterhammen, ‘k voel me er veel energieker door!

Wat aten jullie afgelopen week?

***

Tijdens Dagen Zonder Vlees post ik onze weekmenu’s.
DZV – Weekmenu #1
DZV – Weekmenu #2
DZV – Weekmenu #3
DZV – Weekmenu #4
DZV – Weekmenu #5