A. Vogel Lenteweek (23 tot en met 29 maart)

Campagnebeeld-Lenteweek-2015

Volgende week, van 23 maart tot en met 29 maart, gaat opnieuw de A. Vogel Lenteweek van start!

Wat?

Iedereen kent wel ‘de grote lenteschoonmaak’. Naast aan je huis, kan je ook aan je lichaam een weekje extra zorg besteden. Tijdens deze week wordt de nadruk gelegd op gezond en evenwichtig eten.

De aandachtspunten zijn: vooral veel groenten, eiwitten, gezonde vetten. Gluten worden beperkt en ook suiker eet je beter niet. Koffie, alcohol en frisdranken zijn helemaal uit den boze.

Je kan je HIER gratis online aanmelden, dan krijg je dagelijks tips en recepten in je mailbox!

Elke dag wordt een ander thema aangehaald:

  • maandag: Terug naar de basis
  • dinsdag: Glutengekte en broodbuiken
  • woensdag: Overleven in de supermarkt
  • donderdag: Sapdag
  • vrijdag: Stoppen met suiker
  • zaterdag: Vegalicious
  • zondag: Consuminderen

Waarom deelnemen?

Steeds meer en meer eten mensen kant-en-klare en bewerkte voeding. Reden: geen tijd, geen zin om te koken, te veel andere verplichtingen, … Mensen kennen vaak de oorsprong van de ingrediënten niet meer en steeds vaker wordt er allerhande chemische rommel aan ons eten toegevoegd.
Kies voor andere producten en laat je inspireren door de tips en recepten.
Wees lief voor je lijf (en voor de natuur en het milieu) en kies een week lang bewust voor vers, écht, puur en lekker eten!

Wat kan je hier verwachten?

A. Vogel Startpakket

Onlangs kreeg ik een startpakket opgestuurd met enerzijds ondersteunende producten en anderzijds gezonde voedingsmiddelen van A. Vogel.
Dit is dus een gesponsord bericht, maar alles wat hier wordt geschreven is volledig mijn eigen mening. Ik ga dus niks schrijven over de (niet-plantaardige) ondersteunende producten, wel ga ik jullie voorzien van lekkere, gezonde recepten!
(Als groeiende blogger word je vaak benaderd door pers- en pr-bureaus voor allerhande samenwerkingen. Gratis dingen zijn leuk, maar ik zeg alleen maar ‘ja’ als het past in het kader van mijn blog én als het voor jullie ook interessant is of iets kan opleveren!)

Later deze week post ik voor elke dag een recept, passend in het thema van de dag. Zo kunnen jullie meedoen als jullie dat willen en ook tijdig de nodige boodschappen doen. Het weekmenu van de Lenteweek is niet plantaardig, ik zal dus enkel plantaardige recepten delen (of recepten aanpassen naar een plantaardig recept).
Ik ga wellicht niet alles zelf kunnen klaarmaken, maar ik doe m’n best! Het resultaat zal te zien zijn in het weekmenu na de Lenteweek!

Kiezen jullie bewust voor pure en gezonde voeding?
Zijn jullie benieuwd naar de recepten? 🙂

