DZV – Weekmenu #2

We hebben er al 12 dagen zonder vlees op zitten vandaag! Al was dat een makkie voor mij natuurlijk🙂.
Vandaag deel ik weer met jullie wat we afgelopen week gegeten hebben!

maandag 23 februari: lunchen deed ik met een restje van de vulling van de hapjes van zondag, ik kookte er nog wat quinoa bij. ’s Avonds aten we een restje van de heerlijke lasagne die Kelly en Stefan voor ons meebrachten op zondag. En een stukje taart, dat ook. Feest!

Salade met restjes

dinsdag 24 februari: risotto met erwtjes, courgette en champignons

Risotto

woensdag 25 februari: de rest van de risotto. Gerechten als risotto, spaghetti, lasagne, stoofpotjes, … maak ik altijd voor twee dagen. Sommige mensen vinden twee dagen na elkaar hetzelfde eten saai, maar wij hebben er geen problemen mee.
Als dessert aten we nog een potje vanillepudding met speculoos.

Vanillepudding met speculoos - Fiekefatjerietjes

donderdag 26 februari: samen met een vriendin ging ik, gewapend met de bon-voor-een-gratis-maaltijd naar Greenway. Geen vrije keuze zoals de vorige keer, maar een vast gerecht in ruil voor de bon: Seitan-kebabwrap. Heel lekker! Toen we aankwamen was er nog niet zo veel volk,  maar later op de avond kwam steeds meer volk binnen, het grootste deel met een DZV-bon.

Greenway - wrapvrijdag 27 februari: pasta met gegrilde groenten

Pasta met gegrilde groenten

zaterdag 28 februari: ’s avonds een restje van bovenstaande pasta (mijn man was naar een meeting, dus ik hoefde alleen voor mezelf eten te voorzien). In de namiddag kwam een vriendin op bezoek, ik bakte een cake:

Chocolade-perencake met pecannoten - Fiekefatjerietjes

zondag 1 maart: toen Jeroen Meus 1 maart had uitgeroepen tot Nationale stoofvlees-frietdag, was de keuze snel gemaakt (natuurlijk at ik dan wel stoofseitan)! We aten gebakken rozemarijnaardappeltjes uit de oven, wegens gebrek aan een friteuse. Zeker niet minder lekker!

Stoofseitan

Wat aten jullie afgelopen week?

***

Tijdens Dagen Zonder Vlees post ik onze weekmenu’s.
DZV – Weekmenu #1