30 voor 30 – het einde

30-before-30

Drie dagen na mijn dertigste verjaardag. Het wordt stilaan tijd om de balans van de lijst op te maken! Een voorlopige tussenstand konden jullie enkele maanden geleden HIER al lezen. Helaas is er sinds die blogpost niet heel veel meer gebeurd. Huis (helpen) bouwen, huis afwerken, feestdagen en verjaardag vieren en dozen beginnen inpakken, dat soort dingen.

Hier gaan we!

CULINAIR

1. Veganistische sushi makencheck

2. Een lekkere veganistische burger maken

Dit is dus niet gelukt, maar ik probeer er dit jaar zeker werk van te maken! Het bleef dit jaar bij kant-en-klare burgers uit de Bioplanet of van bij v|edge.

3. Zelf groenten kweken én opeten: zaadjes: check! – de moestuin, gerechten met onze zelf gekweekte pompoenen vind je hier en hier

4. Zelf confituur leren maken

Ook niet gelukt. In 2015 plan ik zeker een middagje met mama om confituur te maken. Ondertussen al heel wat ideetjes hier.

5. Minder suiker eten: suikervrije desserts

Maar half gelukt. Minder suiker eten is moeilijker dan gedacht. Bakken zonder suiker is iets waar ik zeker nog meer mee wil experimenteren. Tips en zo zijn zeker welkom!

6. Minstens één keer per maand iets van Pinterest kiezen om klaar te maken

Maar 8 van de 12 maanden gelukt. Nochtans genoeg inspiratie daar… 

7. Minstens één keer per maand iets uit één uit mijn kookboeken kiezen om klaar te maken

Maar 6 van de 12 maanden gelukt. Ai ai ai…

8. Minstens één keer per maand een product kopen dat ik nog nooit eerder heb gekocht en daar iets lekker mee klaarmaken

Maar 5 van de 12 maanden gelukt…

9. Minstens één keer ergens gaan eten waar ik nog nooit eerder ben geweestDe Groene Waaier

10. Mijn receptenkaft eindelijk eens in orde maken

Het is mij niet gelukt om deze voor de verhuis volledig af te werken, maar ik ben ermee bezig en er komt zeker ooit een blogpost aan over mijn recepten en hoe ik ze organiseer!

CREATIEF

11. Met de naaimachine leren werken

Fail! Ik heb zelfs nog niet eens een naaimachine. Dit project zal wellicht op de lange baan geschoven worden…

12. Minstens 5 dingen van Pinterest kiezen om te maken

Maar twee dingen gemaakt. Ondertussen hebben de dino-bokalen wel een bronzen kleurtje gekregen:

dino-bokalen

13. Minstens één ding voor het huis maken – bezig aan dit project

Nog niet af, maar wel al 104/169 vierkantjes!

14. Minstens één ding voor de trouw maken – check! Meer over onze Grote Dag HIER

15. Minstens één ding zomaar voor iemand maken en cadeau gevenik maakte soep voor het goede doel!

16. Een geprint foto-album maken van digitale foto’s – voor Kerstmis maakte ik twee kleine foto-albums van onze trouw voor onze ouders

17. Zelf kerstkaartjes makencheck

18. Nog meer food foto’s maken en er hopelijk beter in worden

Mwah. Dit jaar heb ik niet zo veel tijd gestoken in food foto’s. Moet goed komen in ons nieuwe, lichtrijke, huis!

19. RAW-bewerking onder de knie krijgen

Ook eentje voor de lange baan…

20. Opnieuw deelnemen aan Secret Santaingeschreven! – check

PERSOONLIJK

21. Een bezoekje brengen aan een dierentuin: Dit is een bezoekje aan de poezendierentuin bij Melanie geworden!

22. Meer juwelen dragen

Kan zeker nog beter!

23. Me laten schminken: check

24. Meer sporten: minstens 1000 baantjes zwemmen

886 baantjes zijn het geworden. Geen 1000, maar toch ook behoorlijk veel! Eva, die mee hielp om mijn doel te bereiken, is aan 1.010 baantjes geraakt. Hoera voor Eva!

25. Minstens één stad bezoeken waar ik nog nooit eerder ben geweest: Rome

26. Iets doen aan het gat in mijn filmcultuur, bijvoorbeeld met deze lijst

Nog altijd maar 43/250. De laatste tijd zien we wel vaker films, maar niet altijd de hoogst genoteerde. In 2015 wil ik hier zeker verder aan werken.

27. Mijn angst om met de auto te rijden overwinnen

Nja… Dit was blijkbaar de moeilijkste van de hele lijst…

28. Meer bloggen, onder andere over bovenstaande puntjes – In 2014 kwamen 92 blogberichten online. Het hoogtepunt was september, dan nam ik deel aan de Vegan MoFo.

29. Verhuizen naar ons nieuwe huisje

Niet gelukt, maar minder dan een maand ‘vertraging’ op een bouw, dat is niks hé!

30. Een superleuk verjaardagsfeestje organiseren – Wat mij betreft zeker geslaagd! Ik bakte: frangipanetaart met peer, chocoladetaart met sinaasappel, brésiliennetaart, banoffeetaart en mangocrumblecake. Ik maakte ook nog pudding met speculoos en een smoothie, voor een vriendin die na een operatie niet mocht kauwen. Hieronder een foto voor de gasten er waren. Ik ben vergeten een na-foto te maken, maar er bleef niet veel meer over!

verjaardag 2015

Heel wat puntjes zijn niet gelukt, maar heel veel ook wel! De lijst was ook behoorlijk ambitieus, dat hoorde ik van heel wat mensen en dat moet ik achteraf ook toegeven.

Een nieuw lijstje komt er niet, toch niet hier op de blog. In m’n hoofd heb ik wel een aantal ‘doelen’, maar 2015 zal vooral in het teken staan van minder moeten en meer genieten. Aanpassen aan ons nieuwe huis (en de nieuwe omgeving) en het vinden van een nieuwe, leuke job zullen alvast heel wat tijd in beslag nemen!

De komende weken zal het hier wat stiller zijn omwille van de verhuis. Vandaag heb ik alvast mijn bakspullen ingepakt, maar ik vermoed dat die doos als één van de eerste zal worden uitgepakt. Er komen dus heel wat nieuwe receptjes aan!

Tot binnenkort!

