30 voor 30 – een tussenstand

Over precies twee maand (op 11 januari dus) ben ik jarig. Begin dit jaar maakte ik een 30 voor 30 lijst en vandaag maak ik eens de stand van zaken op.

Gerhilde en Kathleen maken elke maand een overzicht, en dat werkt eigenlijk wel goed om jezelf te motiveren. Daar heb ik zelf natuurlijk niet aan gedacht, maar daar is het nu te laat voor🙂.
Tijdens het jaar werkte ik mijn lijst, telkens ik iets had afgerond, wel bij.

Achteraf gezien moet ik toegeven dat ik heel erg ambitieus ben geweest toen ik de lijst opstelde. Misschien té ambitieus?
Vooral de puntjes die verdeeld werden in ‘minstens één keer per maand’ doen me de das om.

Samen met deze lijst werd er dit jaar onder andere getrouwd en bouwden we letterlijk aan onze toekomst (zei ik al dat ik uitkijk naar onze nieuwe keuken?). Ik werkte ook mee aan Het Boek, en haakte enkele knuffels voor baby’s in onze nabije omgeving. En er werd ook deelgenomen aan de Vegan MoFo.

 

30-before-30

Wat heb ik ondertussen afgerond? Waar ben ik mee bezig? 

10. Mijn receptenkaft eindelijk eens in orde maken

Hier ben ik volop mee bezig. Dit puntje wil ik zeker af hebben voor we verhuizen.
Eerder schreef ik al hoe ik werk, binnenkort komt er een post aan hoe ik mijn recepten organiseer. Na veel denken heb ik voor mezelf een manier gevonden die werkt. Maar daarover later meer!

12. Minstens 5 dingen van Pinterest kiezen om te maken

  • een: ik schilderde een Moppe-rekje van Ikea, zoals op deze pin. Niet helemaal recht en zo, maar hey, ’t is diy🙂.

WP_20141111_002

  • twee: oude confituurpotten upcyclen, dat staat al lang op het lijstje (idee volgens deze pin). De voorbereidende werken zijn al gebeurd, enkel nog verven (met een spuitbus, ik koos voor brons) moet gebeuren, maar dat wordt nog even uitgesteld tot bij de ouders (wegens geen persoonlijke buitenruimte op het appartement). Waarom dino’s? Omdat dino’s leuk zijn, dat leerde ik van Kelly!

WP_20141110_004

13. Minstens één ding voor het huis maken

Ook hier ben ik mee bezig. De twee bovenstaande knutsels zijn ook voor het huis, maar ik besloot dat dit project nummertje 13 zou vertegenwoordigen. Ik ben er nog niet helemaal zeker van of ik voor de plusjes zal gaan, misschien naai ik alle lapjes wel kriskras aan elkaar. Het idee was om met dit project heel wat restjes wol te gebruiken, en nieuwe wol kopen om alle plusjes te kunnen maken was niet de oorspronkelijke bedoeling. Huidige stand: 66/169. Nog 103 te gaan, en dan nog alles aan elkaar zetten. Dit binnen de twee maand afwerken zal dus bijna onmogelijk zijn, maar we doen stilaan verder…

WP_20140815_013

16. Een geprint foto-album maken van digitale foto’s

Voor we verhuizen wil ik ons trouwalbum af hebben. Ik zit nog altijd in de fase: foto’s selecteren…
Ook wil ik graag nog een album maken van onze USA-trip van vorig jaar, maar ook daar is het probleem: een groot aanbod aan foto’s.

17. Zelf kerstkaartjes maken

Het idee is er, nu enkel nog actie ondernemen om alles af te krijgen. Het resultaat zal ik hier posten!

20. Opnieuw deelnemen aan Secret Santa

Afgelopen weekend lanceerde Tess de nieuwe editie, lichtjes aangepast deze keer. Ik schreef me meteen in! Willen jullie ook deelnemen? Alle info lees je hier!

22. Meer juwelen dragen

Nu mijn haar korter geknipt is draag ik al meer oorringen, maar het kan nog altijd beter. Ik ben niet zo’n kettingenmadam, en armbanden draag ik ook bijna niet (voor ons huwelijk kocht ik er wel een hele mooie). Sinds 6 juni heb ik er ook één ring bij, maar dat telt niet zeker?🙂

24. Meer sporten: minstens 1000 baantjes zwemmen

We blijven volhouden! Er zijn wat drukker periodes geweest, waardoor ik niet elke week ben gaan zwemmen. Nu nog 312 baantjes te gaan. Dat wordt krap, maar niet onmogelijk!

25. Minstens één stad bezoeken waar ik nog nooit eerder ben geweest

In mei gingen we met de collega’s twee dagen naar Rome. Heel druk, we hebben veel gezien. Maar weinig tijd om zelf één en ander te ontdekken. Enkele foto’s:

26. Iets doen aan het gat in mijn filmcultuur, bijvoorbeeld met deze lijst

Ik ging van 40/250 naar 43/250. Ai Ai ai, niet goed. Ten huize fieke wordt meer naar series gekeken eigenlijk. Dit jaar zagen we Breaking Bad en zijn we ook naar Suits beginnen kijken. Daarbij komt ook nog eens dat mijn man en ik andere dingen graag zien: hij ziet liever science-fiction / horror / thriller, ik heb het meer voor detective, actie, drama en ook wel een beetje romcom.

28. Meer bloggen, onder andere over bovenstaande puntjes

Tot nu toe werd er al veel geblogd dit jaar (sinds de eerste post van 30 voor 30 werden er  – als ik goed kan tellen- 83 berichten gepost). Enkele blogposts gingen over deze lijst, maar ik nam ook deel aan de Vegan MoFo, wat zorgde voor 31 nieuwe berichten. Ik plaatste ook enkele reviews en een paar persoonlijkere berichten (zoals: fieke vertelt hoe ze werkt).

30. Een superleuk verjaardagsfeestje organiseren

Ik had gehoopt mijn dertigste verjaardag in het nieuwe huis te kunnen vieren, maar dat zal nog niet lukken. Tegen dan zal ons huis bewoonbaar zijn, maar zullen we nog geen keuken hebben. En aangezien ik zelf mijn taarten bak is een keuken wel essentieel. Dat feestje komt er dus wel, maar nog niet in onze nieuwe stek.

Wat ik nog zeker wil doen de komende twee maanden:

  • Proberen de puntjes waar ik mee bezig ben af te werken
  • Veganistische sushi maken
  • Een lekkere veganistische burger maken (dat moet wel lukken, want ik bestelde onlangs dit boek)
  • Zelf confituur leren maken (enkele dagen vakantie bij mama en dat komt in orde)
  • De ‘minstens één keer per maand’-puntjes proberen afwerken
  • Nog drie dingen van Pinterest kiezen om te maken
  • Nog meer food foto’s maken en er hopelijk beter in worden
  • Mijn angst om met de auto te rijden overwinnen. Dit zal wellicht de grootste uitdaging worden, wat fieke en auto’s, dat is geen goeie combinatie. Ik heb wel een rijbewijs, maar ik sla een beetje tilt als ik alles tegelijk moet doen. En jarenlang in de stad wonen en geen auto nodig hebben, helpt hier niet echt bij…

Wat (wellicht) niet meer zal lukken:

  • Minder suiker eten. Dat was de intentie, maar ik bak (te) graag en dan is dat niet eenvoudig. Mensen die ultieme tips hebben hoe je erin slaagt om effectief minder suiker te eten zijn altijd welkom!
  • Met de naaimachine leren werken. Hier zal geen tijd voor zijn. En ik heb nog niet eens een naaimachine! Maar van mijn man mag ik een deel van onze zolder inrichten als crea-atelier, dus ooit komt dit er wel nog van…
  • RAW-bewerking onder de knie krijgen. Ook dit was een beetje te ambitieus. Ik maak alle foto’s in RAW en JPEG, maar gebruik enkel de JPEG-bestanden. Iets om mij later nog eens in te verdiepen dus…
  • Verhuizen naar ons nieuwe huisje. Nét niet! Mensen die interesse hebben in een supertof huurappartement in Gent mogen me altijd een berichtje sturen!

Komt er een 31 voor 31-lijst?

Toch niet in dezelfde vorm als de 30 voor 30-lijst.
De puntjes die ik niet heb afgerond neem ik mee naar mijn volgende levensjaar en veel dingen blijf ik doen (recepten koken uit boeken en van op Pinterest, zwemmen, …).
Verder zullen we het – na dit hectische jaar – even wat rustiger aan doen en ons focussen op de afwerking van ons huis, en ons thuis voelen in het nieuwe huis / de nieuwe omgeving.
Bloggen blijf ik uiteraard ook zeker doen, suggesties of ideetjes zijn altijd welkom!

En mensen die mij graag een kaartje sturen voor mijn verjaardag mogen dit uiteraard ook altijd doen🙂.