Soeper Soepactie voor 11.11.11

Een tijdje geleden deed ik een warme oproep om het goede doel te steunen.
Soep maken, dat is niet moeilijk. En het kost ook niet veel. Met een klein beetje inspanning kan je veel doen om anderen te helpen. En dat deed ik!

Vrijdagavond maakte ik – in de grootste soeppot die ik heb – 5 liter pompoen-curry-gembersoep. Zaterdagochtend ging ik de soep ‘afleveren’ en daar werd deze in potten van 1 liter over gegoten. Netjes een sticker erop met de soort soep en de naam van de kok en klaar! Alle soep werd op karren verzameld en wat niet meteen weg werd gebracht werd in grote koelkasten gezet.

WP_20141108_001

WP_20141108_003

De soep kon in het verdeelpunt worden afgehaald, maar het grootste deel van de soep werd door vrijwilligers van Flits en Cargo Velo bij de mensen die soep bestelden thuis afgeleverd. Dat er véél soep verdeeld moest worden was te zien aan alle (bak)fietsen die aan de ingang van het verdeelpunt stonden. Daar heb ik (jammer genoeg) geen foto van. Maar wel deze beelden:

WP_20141108_004

WP_20141108_005

En deze potjes zijn nog maar een fractie van wat is ingezameld en verkocht.
Naast heel wat thuiskoks kookten ook heel wat scholen soep. En ook enkele restaurants, zoals Lekker Gec en De Groene Waaier, deden mee! De teller stond op 1030 liter soep, dat kan al tellen hé?
Mijn bijdrage van ‘maar’ 5 liter was maar een beetje op de hele hoop, maar hey, alle beetjes helpen!

Hiermee streep ik ook nummertje 15 van de lijst af.
Het is dan wel niks creatiefs en materieels geworden, maar daarom zeker niet minder gemeend!

Eén ding is zeker: volgend jaar doe ik opnieuw mee!

