Sunshine Award

10-sunshineaward

Afbeelding van Verbeelding

Stokjes, ik doe daar niet echt aan mee. Of beter: mensen vragen mij niet zo vaak om daaraan mee te doen.
Vorig jaar werd ik genomineerd voor de Liebster Award en nomineerde ik op mijn beurt weer nieuwe mensen.

Onlangs kreeg ik van Kathleen van Verbeelding een stokje toegeworpen: de Sunshine Award!
Verbeelding‘ volg ik al een hele tijd, ga dus zeker eens een kijkje nemen op deze geweldige blog!

De spelregels zijn als volgt:

  1. Post het logo van de Award (wegens niet mooi heb ik schaamteloos de afbeelding van Kathleen gepikt, dat is een compliment en zal ongetwijfeld goed voor haar zelfvertrouwen zijn 😉 )
  2. Link naar de blogger die jou heeft genomineerd
  3. Deel 7 willekeurige weetjes over jezelf
  4. Nomineer 15 andere bloggers en link ze in je blogbericht
  5. Laat de genomineerde bloggers weten dat je ze genomineerd hebt

Nummertje 1 en 2 zijn hierboven afgewerkt. Nummertje 3:

#1 – Ik ben vegetariër sinds 26 december 2002. Het laatste wat ik als niet-vegetariër heb gegeten was een ovenschotel met gehakt, wortels en puree. Gemaakt door mama. Op de één of andere manier heb ik dat altijd onthouden :-).

#2 – Vroeger was ik een ‘picky’ eter: ik lustte geen warme tomaten, de zaadjes van een tomaat moesten er ook altijd uit, brood met zaden en noten lustte ik ook niet. Sinds ik vegetariër ben lust ik eigenlijk alles. Natuurlijk zijn er altijd dingen die je minder graag eet (in mijn geval bijvoorbeeld frambozen), maar in principe eet ik alles (behalve dierlijke producten dan, uiteraard).

#3 – ‘In mijn jonge jaren’ had ik een heuptasje waar ik zelf een patch ‘Meat Is Murder’ had op genaaid. Verontwaardigende blikken en flauwe reacties verzekerd, vooral op de studententrein naar ‘huis’ op vrijdag- en zondagavond! Dat tasje heb ik nu trouwens nog steeds, maar ik gebruik het niet meer.

#4 – Ik ben bang voor kippen. En duiven. En andere vliegende dieren. Echt. En ook een beetje voor honden.

#5 – Ik ben nog nooit zat geweest, en ik heb een hekel aan zatte mensen. Eigenlijk drink ik zelden of nooit, want ik lust geen bier / champagne / schuimwijn. Een cocktail à la Mojito zou ik wel nog durven drinken. Heel wat mensen hebben al pogingen ondernomen om mij zat te voeren, maar het is nog niemand gelukt. Het is niet uit principe dat ik geen alcohol consumeer, want we hebben wel Amaretto in huis (voor de tiramisu), en ook wodka of rum (voor het vanille-extract). Niet/weinig drinken: ik heb geen behoefte aan alcohol, en daar is niks mis mee.

#6 – Als aanvulling op bovenstaand puntje: ik heb nog nooit gerookt. En ik zal dat ook nooit doen. Bah! Ooit heb ik een week niet gesproken tegen mijn beste vriendin in het middelbaar, omdat ze een trek van een sigaret had genomen.

#7 – Mensen vragen zich vaak af hoe het komt dat ik niet dik ben. Want als je zo veel taartjes bakt eet je die toch wel allemaal op? Ik zal jullie het geheim vertellen: nog liever dan taartjes bakken en eten hou ik ervan om taartjes weg te geven. Als ik iets nieuws wil bakken plan ik dat in als er mensen op bezoek komen of als ik ergens op bezoek ga.

 

15 andere bloggers nomineren vind ik wel wat veel, vooral omdat sommige mensen wellicht van alle kanten Awards krijgen toegestuurd.
Hier – in willekeurige volgorde – tien leuke blogs:

Prinses op de Kikkererwt

Julienne

Ma vie en vert

gerhilde maakt

I Love Green Grass

lieziepeasy

Ergenstussenin

ebonybizart

My Green Way of Life

Bewust groener

Veel plezier aan de genomineerden!

