Vegan MoFo 2014 #18: Uit in Antwerpen – Rosenobel

WP_20140918_003

Vandaag stond een dagje Antwerpen op het programma. Ik had er afgesproken met twee vriendinnen.
Lekker eten kon natuurlijk niet ontbreken, dus we installeerden ons op het terras bij Rosenobel.

Uiteraard had ik thuis online de menukaart al eens bekeken en ik verlekkerde mij al op de wortelburger. Op de kaart stond immers: vegan mogelijk. De ober – zelf veganist – vertelde ons dat de wortelburger echter niet plantaardig is, omdat er ei in het broodje zit en de pesto ook met kaas gemaakt wordt. Bummer! Ik koos dan voor een ander gerecht: toast champignon. Ik kreeg een gigantisch bord met twee dikke sneden brood, een bérg champignons (gewone en oesterzwammen) en een heerlijk slaatje met tomaatjes, zaadjes en nootjes, kiemen en notenolie. Ik heb heel erg mijn best mogen doen om alles op te krijgen, maar het was heerlijk!
Ik wil er zeker nog eens terug om een ander gerecht te proeven. Op een warme middag zoals vandaag had ik niet zo veel trek in warme gerechten, maar het aanbod zag er zeker uit om van te watertanden.

Rosenobel vind je in de Blauwmoezelstraat 2 in Antwerpen.
De website van Rosenobel.
Rosenobel is ook te vinden op facebook.

Verder bezocht ik in Antwerpen nog het Fotomuseum, Espoo, Moose In The City, de Hay-shop en Robuust, The Zero Waste Shop. Over deze laatste morgen meer!

Wat zijn jullie favoriete plekjes in Antwerpen?

