Vegan MoFo 2014 #14: Dieren zoeken mensen

Op deze lijst staat vermeld: een bezoekje brengen aan een dierentuin. Van verschillende mensen kreeg ik de reactie dat dit niet echt past in het lijstje. En daar hebben ze gelijk in, ik had er beter wat langer over nagedacht. Maar! Ik bedacht een waardig alternatief.

Deze middag bracht ik een bezoekje aan Melanie van Dier Zoekt Mens. Zij heeft thuis een poezenopvang en werkt samen met Kat Zoekt Thuis.
Momenteel wonen bij Melanie, inclusief haar eigen exemplaren (6), een 20-tal poezen en twee heel erg enthousiaste honden.
Vandaag maakte ik kennis met Valentino, Louis, poes-zonder-naam, mamapoes met 5 kittens en nog een nest grotere kittens waarvan ik de namen al niet meer weet…
Hieronder enkele foto’s:

_DSC5911

_DSC5916

_DSC5936

_DSC5972

_DSC5993

_DSC6030

_DSC6046

Wil je zelf graag één van deze lieverds adopteren? Ga dan snel een kijkje nemen op de website van Melanie, of maak een afspraak om de poezen te gaan knuffelen!

Ondertussen bijna drie jaar geleden adopteerde ik zelf een kat via Kat Zoekt Thuis. Ik wou geen kitten, zoals de meeste mensen, en toen ik ‘op zoek’ was op de website las ik vooral de verhalen van de poezen. Want het karakter is ook belangrijk natuurlijk. Ik koos voor Kasper, die altijd bij een oude mevrouw alleen had gewoond. De mevrouw werd opgenomen in het ziekenhuis en zou nooit meer terug naar huis kunnen. Haar kinderen hadden er niets beter op gevonden dan de deur van het huis open te laten staan en te hopen dat de kat zou weglopen. Niet dus! Arme Kasper had in de opvang een ontsteking aan zijn tanden en mond opgelopen, waardoor hij er best erg aan toe was. Maar met heel veel liefde is hij erbovenop gekomen!
Ik koos ook bewust voor een volwassen én zwarte kat, deze blijven meestal heel lang ter adoptie, omdat veel mensen veel liever kleine katjes zien, of gestreepte, of rosse.

Kijk eens wat voor knapperd en lieverd nu bij ons woont:

_DSC2601 _ K

Bij deze vind ik dat ik nummertje 21 mag schrappen!

