Vegan MoFo 2014 #10: Thee

_DSC5879

Tegenwoordig vind je overal wel een ‘Pop-up Bar’ met hippe koffies en lattes en weet ik wat nog allemaal.
Toen ik – ondertussen al bijna drie jaar geleden – op mijn huidige werk startte zeiden mijn collega’s al lachend: je leert dat wel, het zal niet lang duren voor je koffie zal drinken. Maar neeje, nog altijd geen koffie voor mij. Geef mij maar thee!
(Maar mokkacake, dat is dan weer iets anders, ik denk dat het gewoon het bittere van de koffie is dat ik niet lust.)

Al jaren koop ik mijn thee in de biowinkel. Ik ben niet zo’n fan van de Lipton- en Pickwicktoestanden.
Favorieten tot nu toe zijn: Piramide (venkelthee, brandnetelthee, groene thee met jasmijn, sterremix, …) en Yogi Tea (Ginger Lemon, Green Energy, …

Op het werk doet mijn collega altijd de boodschappen en toen hij één keer een doosje Lipton met rozenbottel (echt de énige soort thee die ik niet lust, bah!) had gekocht, vroeg ik voorzichtig of ik voortaan niet zelf mijn thee mocht halen. Dus nu kies ik mijn thee gewoon zelf. Hoera!

Dé ontdekking van laatst: Pukka! Ik zou ze alleen al kopen voor de mooie doosjes. Instant vrolijkheid! Maar niet enkel de doosjes zijn geweldig, de smaak is ook super. Heel rijk en sterk van smaak. Ik proefde op het werk al de ‘Three Mint’ en de ‘Original Chai’, voor thuis kocht ik ‘Refresh’ en ‘Love’. Deze laatste ben ik tijdens het schrijven van deze blogpost aan het drinken, mmm!

De thee van Pukka is niet de goedkoopste maar is zeker z’n geld waard! Ik betaalde 3,99 € voor een doosje met 20 builtjes in de Bioplanet. Nu loopt er een actie die 1 € korting geeft bij aankoop van 2 doosjes.

Ik heb me nog niet ‘gewaagd’ aan losse thee (simpelweg omdat ik geen thee-ei of moderne versie daarvan (zoals DEZE of DEZE) bezit), maar daar wil ik er ongetwijfeld ook nog veel smaakjes van uittesten.

Wat is jullie favoriete thee? En waar kopen jullie thee?

Ondertussen geurt het appartement naar verse koekjes. Want wat is thee zonder koekjes?
Het recept van de koekjes volgt morgen!