Plantaardige webshops

Toen ik pas vegetariër werd – ik was toen 16 – was het vegetarische aanbod heel klein. In de dichtst bijzijnde biowinkel (op 20 km van onze woonplaats toen) kon ik enkele burgers vinden en sojabrokken. Of seitan in een bokaal. That’s it.

Op mijn 18de verhuisde ik naar Gent, op kot. Een nieuwe wereld ging open!

In de loop der jaren is het vegetarische en veganistische aanbod enorm uitgebreid: niet alleen is het aanbod in biowinkels heel erg groot, supermarkten bieden ook een ruim assortiment aan. En voor de mensen die nog meer willen: er zijn ook nog webshops!

DE VEGANISTISCH KOKEN WEBWINKEL

Stijn en Elke van Veganistisch Koken hebben sinds vorige week een eigen webshop!

Wat kan je er (onder andere) vinden? Allerhande plantaardige ‘kazen’ (vb. Wilmersburger), plantaardige ‘melk’, ‘room’, ‘slagroom’, notenpasta’s, specerijen, chocolade, plantaardige snoepjes en nog veel meer!

Bestellingen worden voor een prijsje aan huis geleverd maar kunnen ook afgehaald worden in Deurne-Diest.

Voor meer info: surf naar de Veganistisch Koken Webwinkel!

Nog tot en met morgen (12 augustus) krijg je 5% korting als je de voucher code ‘WELKOM’ invult bij het afrekenen!

V|EDGE E-SHOP

v|edge

Eerder schreef ik al een review over de v|edge-winkel in Gent. Nu is er ook een v|edge webshop!

Hier kan je tal van plantaardige voedingsmiddelen vinden (producten van de Vegetarische Slager, maar ook plantaardige marshmallows en liquid smoke), maar ook kleding en schoenen.

Hier zijn ook enkele ‘speciallekes’ te koop, vb. de ‘kaas’kroketten van Yasai! Deze ga ik binnenkort zeker eens testen!

Voor meer info: surf naar de v|edge e-shop!

 

Deze twee webshops zijn zeker aan elkaar gewaagd!
Zijn ze concurrenten? Wat mij betreft niet!
Hun aanbod is verschillend, maar hoe meer webshops (op verschillende locaties in Vlaanderen), hoe meer mensen de toegang krijgen tot plantaardige producten.
Voor mij persoonlijk is de v|edge-shop interessanter, maar dit is vooral omdat ik zelf in Gent woon en bestellingen kan afhalen (en zo geen verzendingskosten hoef te betalen en zelf een koelverpakking kan voorzien).

Waar shoppen jullie plantaardige producten? Hebben jullie nog andere favoriete webshops? Of kopen jullie het liefst in een ‘fysieke’ winkel?

