Art d’Eco feat. fieke (en ook nog 12 andere straffe madammen)

Na enkele maanden ‘geheimdoenerij’ mag ik hier eindelijk een stukje schrijven over een project waar ik aan heb meegewerkt:  het boek “Art d’Eco – De kunst om toffe dingen te maken met wat je (meest)al hebt“.

artdeco_cover_def_LR-1024x1024

Nu ergens zo’n jaar geleden kreeg ik een mailtje van Kelly van Ma vie en vert, met de vraag of ik wou meewerken aan haar boek. Het boek telt 4 hoofdstukken en in elk hoofdstuk wilde ze graag gastschrijvers aan het woord laten: 13 in totaal. En ik mocht één van die gastschrijfsters zijn!

Ik antwoordde uiteraard heel enthousiast ‘ja’ en vermeldde terloops ook dat als ze ook nog iemand zou nodig hebben voor foto’s, ik haar zeker wilde helpen.

Enkele maanden later zaten we in de zetel bij Kelly thuis alles door te nemen en besloten we samen met Evy (medefotograaf) en Severien (vormgeefster) het grote avontuur tegemoet te gaan!

In de laatste maanden van 2013 werd er volop heen-en-weer gemaild over ideeën, locaties,…  en samengekomen om – urenlang – foto’s te maken (en zot te doen) en doorkruisten we samen met medefotograaf Evy en chauffeur Stefan het Belgenland om bij de andere gastschrijfsters foto’s te gaan maken.

P1150825

Er waren uiteraard ook moeilijke momenten (lees: paniek en stress), maar we hebben vooral ook lekker gegeten, gebabbeld over onze bouwplannen en heel veel gelachen!
Voor mij was het vooral leuk om eens met creatieve dames samen te werken, een welkome afwisseling voor de mannenwereld waarin ik werk.

Kelly schreef het al: Art d’Eco brengt mensen dichterbij, en zo is het ook!

Voor de curieuzeneuzen: Kelly stelde al drie groepjes gastschrijfsters voor op haar blog, en blogsters Cleo, Elisse, Zoë en Iris schreven al een korte teaser. Vandaag zijn naast mezelve ook Sara en Isabel aan de beurt!

Volgende week komen de laatste drie gastschrijfsters aan bod op de blog van Kelly! Spannend? Dat zal wel zijn! Je kan Kelly ook volgen op haar facebookpagina.

Benieuwd naar mijn gastbijdrage en de foto’s?
Voor het échte boek is het nog even wachten tot ongeveer 20 mei!

Het boek zal ca. 224 bladzijden tellen en zal € 22,50 kosten.
Meer info over het boek kan je HIER vinden.

Alléhup, reserveer maar al jullie exemplaar!