Mango-chiapudding

Mango chiapudding - Fiekefatjerietjes

De eerste keer dat ik in aanraking kwam met chiapudding was toen ik het menu van Leven In Balans testte. En ook tijdens één van onze vele theekletsen bracht Silke eens chiapudding mee. Enkele weken geleden bracht ik zelf een bus chiazaadjes mee uit de Bioplanet en wou toch zelf eens chiapudding proberen te maken. Toen ik DIT recept op Pinterest voorbij zag komen heb ik niet lang gewacht🙂.

NODIG:

2 cups kokosnootdrink
1/2 cup + 2 EL chiazaaadjes
1,5 tl vanille-extract
2,5 EL agavesiroop
0,5 tl kaneel
een snufje kardemompoeder

1 mango
1 EL agavesiroop

een beetje geraspte kokos, voor de afwerking

WERKWIJZE:

Meng de kokosnootdrink samen met de chiazaadjes, vanille, agavesiroop, kaneel en kardemom in een afsluitbaar plastic potje. Meng alles goed door mekaar, doe het deksel erop en laat een nacht in de koelkast staan (de pudding moet minstens 8 uur ‘trekken’).
Doe de mango met de agavesiroop in de blender.
Doe afwisselend laagjes chiapudding en laagjes mangocrème in glaasjes.
Werk af met een beetje geraspte kokos!

Smakelijk!

(bron: http://blissfulbasil.com/2014/04/14/simple-and-sweet-mango-chia-pudding/)