Vego-chocolade

Op De Lijst heb ik mezelf uitgedaagd om minstens één keer per maand iets te kopen wat ik nog nooit eerder heb gekocht en om daarmee iets lekkers klaar te maken.
In januari speel ik eigenlijk een beetje vals. Ten eerste omdat ik het niet zelf heb gekocht en ten tweede omdat je met chocolade niets maakt, je eet het gewoon op (toch in de eerste plaats). Maar ik wou dit product toch graag met jullie delen!

Het ging zo…

Enkele weken geleden was ik jarig, en ik gaf voor m’n beste vrienden een (plantaardig) feestje. Meermaals kreeg ik de vraag wat ik als cadeautje wou. Vervelende vraag, u kent het wel.
Een tijd geleden zag ik op facebook een nieuwe winkel verschijnen: v|edge. Dus toen ik nóg eens dezelfde vraag kreeg antwoordde ik: doe maar iets lekkers van bij v|edge!

Mijn cadeautje was een (gigantische) Vego-chocoladereep. Zo ziet hij eruit in de verpakking:

_DSC4364

En zo ziet de chocoladereep eruit:

_DSC4369

Ingrediënten: suiker, 20% hele hazelnoten, cacaomassa, hazelnootpasta, cacaoboter, emulgator, sojalecithine, vanille-extract. That’s it! Deze reep is naast volledig plantaardig ook nog eens glutenvrij! Over calorieën zullen we het hier niet hebben🙂.

Smaak: lekker, haja! Nee, écht lekkere plantaardige ‘melk’chocolade! Naar ’t schijnt is hij vaak uitverkocht, omdat hij zo in de smaak valt…

Binnenkort plan ik een bezoekje aan v|edge, want de gulle schenker gaf mij ook nog een cadeaubon voor deze winkel. Binnenkort komt er een verslag. Hou het hier dus zeker in de gaten!

Bij deze nog eens een dikke merci aan Jürgen!