Resto-tip | Water & Vuur (Diksmuide)

Een nieuwe rubriek!

Zo heel veel gaan wij niet uit eten, maar als het er dan eens van komt wil ik graag kunnen kiezen.
Afgelopen weekend werd het Water & Vuur, in Diksmuide (vlakbij de Ijzertoren). Enkele jaren geleden was ik er met mijn ouders ook al geweest, dus dit was de tweede keer.

Het restaurant bevindt zich in een boot. Het interieur is vrij donker, maar heel gezellig. Ook vriendelijke bediening!

Water & Vuur is geen vegetarisch restaurant maar naar West-Vlaamse normen heb je er heel veel keuze.

Onderaan de kaart staat ook duidelijk vermeld welke gerechten vegan zijn (de dagsoep, veggie spaghetti, chili sin carne, tortilla, seitanstoofpotje en gegrilde seitan).

Ik koos voor het seitanstoofpotje (excuses voor de slechte gsm-foto).

WP_000207

Dit was de meest malse seitan die ik ooit heb gegeten! Het stoofpotje was op basis van een sojaroomsausje, verrijkt met heel wat verse groene kruiden (venkel, dille, …) en afgewerkt met allerhande pitten en kiemen. In de saus waren champignons verwerkt en het gerecht werd geserveerd met partjes tomaat. Om het geheel een pittige toets te geven zaten er ook nog chilipepers in het stoofpotje. Ik koos voor verse frietjes erbij; deze worden hier in 100% plantaardige olie gebakken.

Hier gaan we zeker nog terug, om de andere gerechten op de kaart uit te proberen!

Prijzen: een kleine 20 € voor een royaal hoofdgerecht.
10% korting voor EVA-leden!

Website van Water & Vuur
Facebookpagina van Water & Vuur