Kookboeken | Nieuwe aanwinsten

vegan eats world

vegan sandwiches save the day

Een vroeg kerstcadeautje voor mezelf… Het was moeilijk kiezen uit mijn behoorlijk lange wishlist, maar het lijkt dat ik goeie keuzes gemaakt heb!

Vegan Eats World is net als Veganomicon een verrijking voor de plantaardige kookboekenkast. Dit boek gaat de richting van de wereldkeuken op, met Chinese, Ethiopische, Thaise en heel wat andere recepten. Ook wordt er een hoofdstuk gewijd aan zelf kruidenmengsels maken.
Klein nadeel: net als in V’con staan er weinig foto’s in het boek. Ik hou van kookboeken mét foto’s, maar de recepten spreken hier voldoende voor de verbeelding…
Achteraan het boek staat een index, daar staan recepten opgelijst volgens “Quick and Easy’, ‘Low Budget’, ‘Low Fat’, … Ook is er aandacht voor gluten- en sojavrije recepten.

Vegan Sandwiches Save The Day is een must-have voor wie niet elke dag saaie boterhammen wil meenemen naar het werk, of die op een potluck of pick-nick wil uitpakken met lekkers. Warme broodjes, koude (als in: ’s avonds maken om de volgende middag op te eten) broodjes, zoete hapjes, voor elk wat wils. En daarbovenop een heel erg leuke lay-out en mooie foto’s!
Note to self: volgend jaar in de VS Liquid Smoke zoeken, dan kan ik zelf Tempeh Bacon proberen!

Dit was even in het kort, later zeker meer wanneer ik enkele recepten getest heb!