Banaan-chocoladewafels

Dag één na de Vegan MoFo, en hier zijn we alweer!
Vandaag geen werkendag, dus een beetje niksen is gepast. Omdat het vandaag toch wel een beetje een druilerige dag is (toch in Gent), besloot ik om mij eens te wagen aan wafels.
Toegegeven, in al mijn vegetarische/veganistische jaren heb ik nog maar één keer plantaardige wafels gebakken. En dat was zo’n 4 jaar geleden. Hoog tijd om daar verandering in te brengen dus! Dit recept is vrij ‘heavy’, maar daarom niet minder lekker! Later probeer ik zeker nog andere wafelsmaken uit, u zult deze hier wel terugvinden!

NODIG:

voor een 6-tal wafels

185 gram tarwebloem
0.5 tl bakpoeder
een snufje zout
2 bananen
ongeveer 200 ml amandeldrink, indien nodig wat extra
50 gram plantaardige boter
1 tl vanille-essence
chocolate chips, naar smaak
ahornstroop

WERKWIJZE:

Plet een halve banaan samen met de boter. Voeg er de amandeldrink aan toe en ook de vanille.
Zeef de tarwebloem samen met het bakpoeder en het zout.
Meng natte en droge ingrediënten tot een homogeen deeg. Voeg indien nodig wat extra amandeldrink toe. Het deeg mag niet lopend zijn, maar ook niet te vast; een beetje zoals cakebeslag. Meng de chocolate chips door het deeg.

Vet een wafelijzer in met wat plantaardige olie en bak er de wafels in, tot ze goudbruin zijn.
Snijd de overige 1.5 banaan in schijfjes en verdeel ze over de gebakken wafels. Giet wat ahornstroop over de wafels.

Smakelijk!