Pompoenhummus

Als grote hummus-fan durf ik wel eens ‘uit gemakszucht’ een potje hummus kopen in de supermarkt/bioshop. Maar telkens als ik wat tijd/zin vind om zelf hummus te maken, besef ik dat verse zelfgemaakte hummus eigenlijk nog altijd de beste is!

Ik herinner me nog goed mijn allereerste hummus-poging. Ik vond er maar niks aan. Maar zoals met alle dingen die ik de eerste keer niet graag eet, volgt er een tweede keer, en een derde, en …  Na een tijdje wilde ik niks anders meer dan hummus. Gewone hummus met of zonder look, hummus met pindakaas in plaats van tahin, hummus met zongedroogde tomaatjes, hummus met curry, … je kan er eindeloos mee variëren!

Tot ik zaterdag een idee kreeg: pompoenhummus! Ik zag geen enkele reden waarom het niet zou lukken, dus ik besloot om het gewoon te proberen! En het resultaat was meer dan de moeite waard! Njummmmmm…..

NODIG:

1 blik kikkererwten (grondig afgespoeld en uitgelekt)
1/2 cup tahin
sap van een halve citroen
1/2 tl komijn
olijfolie (ongeveer 1/4 cup)
1 cup pompoenpuree (bekom je door pompoen te stoven/stomen/koken, en vervolgens te pureren in de blender of met een mixer)
een teentje knoflook, geperst (of meer, indien je dat wenst)
snufje zout

WERKWIJZE:

Heel eenvoudig: alles in de blender!

(keramieken kommetje: zelfgemaakt door mama)

