Mojito-chocoladekoekjes

KOEKJES - Mojito-Chocoladekoekjes - Fiekefatjerietjes

Vorige week kreeg ik het nieuwe boek van Chloe Coscarelli in de bus: Chloe’s Vegan Desserts. Ik had mezelf voorgenomen om een tijdje geen nieuwe kookboeken meer te kopen, om meer dingen te testen uit boeken die ik al heb, maar aan dit exemplaar kon ik niet weerstaan…

Na het boek een eerste keer doorbladerd te hebben vond ik er echt alles geweldig uitzien… Het eerste recept dat ik probeerde waren deze Mojito-chocoladekoekjes. Een heel goeie combinatie, maar volgende keer liefst wat minder munt (het pepermuntextract dat ik thuis heb is heel erg sterk). Voor herhaling vatbaar.

Net als veel kookboeken begint het boek met een overzichtje van de ‘pantry’: ingrediënten die je vaak gebruikt. Ook wordt er een hoofdstuk besteed aan allergievrij bakken (glutenvrij, sojavrij, suikervrij).

Staan nog op het to-bake-lijstje:

- tiramisu pancakes (dit recept kan je HIER ook vinden)
- lemon bars
- lemon thyme tea cookies
- mocha mud pie
- coconut cream pie
- coffee almond crunch cupcakes
- sticky toffee pudding

Iemand nog zin in een dessertje?

